زنی در بازار مشهد جیغ می کشید

  • ۳ سال قبل
  • 0

زورگیران خشن پسر بچه ۱۲ ساله ای را در برابر چشمان مادرش هدف زورگیری خشن قرار دادند.
دیروز رئیس پلیس مشهد جزئیاتی از عملیات بزرگ پلیس در شهر را تشریح کرد که بر این اساس ۲۴ متهم از سوی مأموران ۵کلانتری مشهد به علت جرائمی همچون زورگیری، سرقت و موادمخدر دستگیر شدند و دست این افراد شرور از دامن جامعه کوتاه شد. این عملیات با هماهنگی‌ مقام قضایی و دستور ویژه از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی، فرمانده انتظامی مشهد در راستای تشدید مقابله با سرقت‌های خیابانی و خرده‌فروشان موادمخدر در نقاط مختلف مشهد اجرایی شد.
کلانتری هاشمی‌نژاد: زورگیری از کودک ۱۲ساله

یکی از مهم‌ترین پرونده‌هایی که مأموران کلانتری هاشمی‌نژاد پیگیری کردند و حساسیت بالایی داشت، موضوع زورگیری از کودکی ۱۲ساله مقابل چشمان مادرش بود. در این پرونده پسرک به همراه مادر به بازار می‌روند، در یک لحظه مادر برای خرید وارد مغازه می‌شود و پسرش گوشی در دست کنار خیابان به انتظار می‌ایستد. در این هنگام ۲ راکب یک موتورسیکلت مقابل او می‌ایستند و با تهدید چاقو اقدام به سرقت گوشی از پسرک می‌کنند. این پسر ۱۲ساله که خودش را مقابل ۲ زورگیر می‌بیند در اقدامی متقابل ضمن سروصدا و جلب نظر دیگر شهروندان مقاومت می‌کند.

با مقاومت پسرک، سارقان تعادل موتورسیکلت را از دست می‌دهند و زمین می‌خورند. در این لحظه با حضور شهروندان و مادر این کودک، سارقان علاوه بر سرقت گوشی از محل می‌گریزند.

با حضور افسران کلانتری هویت سارقان شناسایی می‌شود و پس از هماهنگی قضایی یکی از متهمان دستگیر و دیگری نیز تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

مأموران کلانتری هاشمی‌نژاد در پرونده دیگری موفق به شناسایی پاتوق شرارت سارقان معتاد می‌شوند. در عملیاتی که با دستور مقام قضایی صورت گرفت، ۲متهم به سرقت، هنگام استعمال موادمخدر در این پاتوق دستگیر شدند و مقادیری لوازم سرقتی از جمله ۶ گوشی تلفن همراه کشف و ضبط شد.
کلانتری آستانه‌پرست: زورگیری با شمشیر

افسران کلانتری شهید آستانه‌پرست در اجرای طرح پیشگیری از جرائم در حوزه استحفاظی خود، هنگام گشت‌زنی به تردد ۲شهروند مشکوک می‌شوند. این افراد که با مشاهده پلیس از محل گریخته بودند، در یک مهمان‌پذیر ردزنی می‌شوند.

با مشخص شدن محل اختفای این افراد، مأموران با هماهنگی‌های لازم، به محل اختفای متهمان ورود کرده و در بازرسی از محل ۲قبضه شمشیر و یک دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را کشف و ضبط کردند.

در ادامه مأموران هم‌زمان با دستگیری و آغاز بازجویی از متهمان، موفق می‌شوند مالک دستگاه تلفن همراه را شناسایی کنند و برای پیگیری شکایتش او را به کلانتری فرابخوانند. مال‌باخته که مردی جوان بود در اظهاراتش اعلام کرد: چندی پیش برای کاری شب هنگام در محدوده خیابان هدایت از منزل خارج شدم. هنوز زیاد از خانه دور نشده بودم که یک خودرو پراید با ۲سرنشین کنارم متوقف شدند. بعد یکی از سرنشینان پیاده شد و با تهدید شمشیر گوشی‌ام را زورگیری کرد و گریخت.

با ثبت اظهارات شاکی و تشکیل پرونده تحقیقات افسران این کلانتری به منظور شناسایی سرقت‌های احتمالی دیگر آغاز شد.
کلانتری سیدی: دستگیری ۲سابقه‌دار

افسران تجسس کلانتری سیدی که با سارقان سریالی لوازم داخل خودرو در محدوده استحفاظی خود روبه‌رو بودند، طرحی ضربتی برای شناسایی متهمان را در دستور کار قرار دادند. پیگیری‌های ابتدایی نشان داد که سارقان سوار بر یک خودرو پراید، اقدام به سرقت از دیگر خودروها می‌کنند. این سرنخ مهم موجب شد تا افسران گشت این کلانتری به صورت هدفمند، شناسایی خودرو پراید را پیگیری کنند.

این سرنخ مهم در نهایت منجر به شناسایی خودرو متهمان در یکی از کوچه‌های فرعی شد و مأموران زمانی به سراغ پراید رفتند که ۲نفر در حال استعمال موادمخدر درون آن بودند که هر ۲ دستگیر شدند.

پس از هماهنگی‌های لازم، خودرو بازرسی شد که اقلام زیادی لوازم داخل خودرو از آن کشف شد. بررسی وضعیت سابقه متهمان نیز نشان داد که متهم اصلی دارای ۳فقره سابقه کیفری و متهم دیگر نیز پیش‌تر به دلیل ۲فقره پرونده کیفری دستگیر شده است.

گروه دیگری از افسران تجسس این کلانتری یکی از عاملان تهیه و توزیع موادمخدر را در مشهد شناسایی و دستگیر کردند. مأموران با دریافت مجوز قضایی منزل متهم که تبدیل به مکانی برای توزیع مواد مخدر شده بود را بازرسی کردند و علاوه بر دستگیری ۲متهم دیگر هنگام استعمال موادمخدر، ۲۲بسته تریاک به وزن بیش از پنج‌ونیم کیلوگرم و نیم کیلو حشیش را کشف کردند. علاوه بر موادمخدر، ۸میلیون ۴۰۰هزار تومان وجه نقد نیز کشف و ضمیمه پرونده شد.
کلانتری میرزا کوچک‌خان: دستگیری ۱۰سارق

طرح تشدید مقابله با جرائم و سرقت‌های خیابانی در محدوده کلانتری میرزاکوچک‌خان نیز اجرا شد و افسران این کلانتری موفق به دستگیری ۱۰سارق و گوشی‌قاپ شدند.

در این عملیات مأموران موفق به کشف ۲خودرو و یک دوچرخه مسروقه شدند. از متهمان سرقت لوازم داخلی خودرو نیز، انواع لوازم همچون زاپاس، باتری، ضبط و پخش و همچنین مقادیر زیادی لوازم سرقتی منزل کشف و ضبط شد.
کلانتری گلشهر: کشف راز ۹ فقره سرقت

افسران تجسس کلانتری گلشهر نیز به عنوان بخشی از این عملیات بزرگ، طرح مبارزاتی خود را در محدوده استحفاظی این کلانتری به اجرا گذاشتند. ماحصل این عملیات دستگیری ۲سارق موتورسیکلت، یک سارق محتویات خودرو و یک سارق خیابانی دیگر بود.

مأموران در این عملیات موفق به رمزگشایی از ۶فقره سرقت شدند و در همین راستا یک موتورسیکلت سرقتی و ۲خودرو پراید سرقتی دیگر را نیز کشف و ضبط کردند.
منبع: رکنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه