تکلیف هیات‎‌های بلاتکلیف بزودی روشن می‌شود

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه امسال تعداد ۹۱پروژه در این استان تکمیل می‌شود، گفت: به‌زودی تکلیف هیات‌های با سرپرست مشخص می‌شود.

فرزاد فتاحی در نشست خبری که در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به اهمیت رسانه‌ها در گسترش ورزش و نقش آنها در موفقیت ورزشکاران، گفت: ورزش استان فراز و نشیب‌های زیادی را چه در بحث قهرمانی و چه در بحث همگانی داشته که این موضوع صرفا برای خراسان نبوده و در همه استان‌های کشور برحسب شرایط دیده می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه با وجود تمام فراز و نشیب‌ها، این استان همیشه در کشور دارای جایگاه برتر بوده است، عنوان کرد: سعی کردیم بسیاری از مشکلات را در خراسان رضوی شناسایی کنیم که در این راستا دیدارهای زیادی با پیشکسوتان و هیأت‌های ورزشی داشتیم و از تمام شهرستان‌ها بازدید به عمل آوردیم.

وی تصریح کرد: پس از موفقیت کاروان خراسان رضوی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی که نویدبخش روزهای خوب برای این استان بود، سعی شد با برنامه‌ریزی ورزشکاران را برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک آماده کنیم، همچنین درراستای پرداخت بدهی شهرستان‌ها قدمی اساسی برداشتیم تا هیأت‌های ورزشی را به جایگاهی برسانیم که دغدغه‌ای در خصوص اعزام‌ها و هزینه‌های جاری نداشته باشند.

فتاحی در خصوص تیم‌های لیگ برتری خراسان رضوی نیز گفت: در فصلی که گذشت تیم پدیده موفق به کسب سهمیه آسیا و افتخار آفرینی برای این استان شد، این تیم در ابتدا با مشکلات بسیاری مواجه بود که خوشبختانه با همکاری همه ارگان‌ها توانستیم این مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: در لیگ برتر والیبال نیز تیم پیام خراسان خوش درخشید و موفق به کسب رتبه سوم لیگ شد که در این راستا شور و نشاط خوبی در شهر به راه افتاد، همچنین در سایر لیگ‌ها از جمله لیگ بسکتبال، هندبال و فوتسال عملکرد مناسبی را داشتیم.

فتاحی بیان کرد: در خراسان رضوی حدود ۹۰۰ هیأت ورزشی فعال هستند که وظیفه هدایت آنها برعهده اداره کل ورزش بوده، این درحالی است که تعداد هیأت‌ها در سال ۹۶ حدود ۷۰۰  بوده، همچنین تعداد ورزشکاران سازمان یافته با رشد ۱۵ هزار نفری در سال ۹۷ به بیش از ۱۶۷ هزار نفر رسیده و تلاشمان بر این است که این تعداد را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: هدف ما در سال ۹۸ میزبانی از رقابت‌های کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف ورزشی است که در این راستا سعی می‌کنیم میزبانی مسابقات استانی را به شهرستان‌ها و برخی شهرستان‌هایی که قابلیت میزبانی مسابقات بزرگ‌تر  را دارند، از مسابقات کشوری میزبانی کنند و در مشهد بیشتر شاهد میزبانی مسابقات آسیایی و بین‌المللی باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با بیان اینکه هیأت‌های ورزشی استان نقش مثبتی در فعالیت‌های فدراسیون‌ها دارند، تصریح کرد: هیأت‌های انجمن‌های ورزشی، جانبازان و معلولین خراسان رضوی رتبه اول کشور را به خود اختصاص دادند، همچنین هیأت نابینایان و کم‌بینایان رتبه دوم، بدمینتون رتبه پنجم، سوارکاری رتبه ششم و ناشنوایان رتبه هفتم کشور را از آن خود کردند.

فتاحی ادامه داد: در سال گذشته توانستیم رتبه دوم در المپیاد استعدادهای برتر را کسب کنیم و نتایج قابل قبولی را در این خصوص به خود اختصاص دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص سرانه ورزشی در این استان گفت: سرانه ورزشی در استان ۰٫۴۲ متر مربع است که در مجموع ۷۰۰ مکان ورزشی داریم که ۲۸۹ سالن سرپوشیده و بقیه روباز بوده، همچنین ۳۹۴ سالن در مناطق روستایی احداث شده است.

فتاحی با بیان اینکه امسال سال تاریخی در توسعه زیرساخت‌های خراسان رضوی است، عنوان کرد: در سال جاری ۴۱ پروژه را تا پایان سال هدف‌گذاری کردیم، همچنین، با بهره‌برداری از ۵۰ چمن مصنوعی در مجموع ۹۱ پروژه را افتتاح می‌کنیم که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بسیاری از مشکلات زیرساختی حل می‌شود.

وی ادامه داد: در خراسان رضوی ۱۱۰ پروژه نیمه تمام داریم که بالغ بر ۳۱۰ میلیارد تومان هزینه در بردارد که از این میان در سال جاری ۴۱ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین امیدواریم با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی تعداد اجرای پروژه‌ها را در این استان افزایش دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی اضافه کرد: در سال گذشته ۶۴ میلیارد تومان اعتبار ورزشی داشتیم که ۳۶ میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است که خوشبختانه در سال جاری فقط ۶۹ میلیارد تومان از محل اعتبارات ۰٫۲۷ درصد اعتبار داریم، همچنین، با وجود اعتبارات ملی و استانی سال بسیار خوبی را در بحث‌های عمرانی خواهیم داشت.

فتاحی در خصوص حوزه جوانان گفت: توجه خوبی به حوزه جوانان شده و افزایش صد درصدی اعتبارات را در این حوزه داشتیم، این موضوع سبب شده سمن‌های زیادی فعال شوند، همچنین در خصوص وقایع ازدواج رتبه دوم را در کشور داریم، اما متاسفانه در حوزه طلاق نیز در کشور رتبه دوم را داریم.

وی بیان کرد: همچنین مراسم تجلیل از افتخارآفرینان خراسان رضوی را همراه با رونمایی از دایرة‌المعارف نام‌آوران ورزش خراسان خواهیم داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص ورزشگاه ثامن نیز گفت: در این ورزشگاه کارهای بزرگی در حال انجام است، با توجه به اینکه حضور استان در لیگ‌های برتر، نیاز به سالن‌های بزرگ و مجهز دارد، در این راستا سالن ۶ هزار نفری ثامن با هزینه‌ای بالغ بر ۳۴ میلیارد در حال ساخت و تکمیل بوده و براساس گفته پیمانکار تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

فتاحی در خصوص استادیوم تختی بیان کرد: سال گذشته بخشی از تعمیرات این استادیوم انجام شد و به دلیل گستردگی و قدیمی بودن این استادیوم نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری دارد، در سال جاری نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافته است و اگر بخش خصوصی با نگاه ورزشی در این موضوع پای کار بیاید، حاضر به همکاری هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص هیات‌های ورزشی اظهار کرد: تمامی هیات‌های ورزشی در این استان منابع مالی پیدا کردند و مطالبات آنها پرداخت شده، تقریبا همه مشکلات سخت‌افزاری هیات‌ها را برطرف کردیم، همچنین منابع مالی لازم را تا تیر ماه تامین کرده‌ایم.

فتاحی درخصوص ورزشکاران المپیکی و پارا المپیکی تصریح کرد: ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه در المپیک و پاراالمپیک را داشتند شناسایی کردیم و برای آنها مبلغ ماهیانه یک میلیون تومان در نظر گرفتیم، همچنین، تا شهریور ماه به حساب هیأت‌های مربوطه واریز کردیم.

به‌زودی مجامع انتخاب رئیس هیأت‌های ورزشی برگزار می‌شود

وی در خصوص برگزاری مجامع هیأت‌های ورزشی بیان کرد: سعی ما بر این بود که مجامع را در زمان مشخص برگزار کنیم ولی به دلیل برخی از مسائل مجامع به تاخیر افتادند که در حال حاضر کارهای هیات‌های روستایی، بولینگ و بیلیارد، ناشنوایان و جودو انجام شده و ظرف چند روزه آینده برگزار می‌شود، همچنین هیأت‌های بدنسازی و پرورش اندام، تکواندو و گلف در حال بررسی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: برای ریاست و حضور در مجامع هیات‌های ورزشی هیچ محدودیت و ممنوعیتی درخصوص حضور کارمندان در هیات‌ها نیست و زمانی که آنها نیاز به سرپرست داشته باشند، یکی از همکاران را تا برگزاری مجمع انتخاب می‌کنیم، همچنین سعی بر سالم برگزار شدن مجامع داریم و شاهد مجامع نزدیکی در یک ساله اخیر بوده‌ایم.

فتاحی اضافه کرد: درراستای سالم‌سازی مجامع، نمایندگان شهرستان‌ها در یک مجمع مجزا انتخاب می‌شوند، همچنین در خصوص ریاست سیاسیون در هیت‌ها باید گفت ما تاکنون با هیچ فردی صحبت نکردیم و صرفا همه روسا در مجامع انتخاب می‌شوند.

وی در حوزه جوانان گفت: درراستای پخش رویدادهای ورزشی، تفاهم‌نامه‌ای با صدا و سیما منعقد کردیم و مبالغی را در این راستا واریز کرده‌ایم تا بتوانیم ورزش را در رسانه‌ها بیشتر از گذشته فعال کنیم، همچنین مراسم تجلیل از افتخارآفرینان استان را همراه با رونمایی از دایرة‌المعارف نام‌آوران ورزش خراسان خواهیم داشت.

تعمیرات استادیوم تختی نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتر دارد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی درخصوص استادیوم تختی بیان کرد: سال گذشته بخشی از تعمیرات این استادیوم انجام شد و به دلیل گستردگی و قدیمی بودن این استادیوم نیاز به تخصیص اعتبارات بیشتری دارد که در سال جاری نیز اعتبارات خوبی تخصیص یافته است.

فتاحی در خصوص ورزش همگانی نیز گفت: اعتبارات بسیار مناسبی در ورزش همگانی وجود دارد و نگاه ما این است که شهرداری سرمایه‌گذاری بیشتری را در این خصوص داشته باشد و براساس آمار رتبه اول کشور را از لحاظ توجه و برنامه‌ریزی در ورزش همگانی به خود اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه‌های خوبی درراستای ورزش همگانی به ویژه در دوچرخه‌سواری و کوه‌پیمایی در خراسان رضوی انجام شد، همچنین ۱۰ خانه ورزش را در سال گذشته در حاشیه شهر مشهد افتتاح کردیم.

هر کسی بازداشت می‌شود دزد نیست

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص بازداشتش و حاشیه‌های به وجود آمده گفت: هر کس را که بازداشت می‌کنند به این معنا نیست که دزدی کرده است، گاهی یک نفر در دوره قبل از مدیریت شخصی دیگر خطایی انجام می‌دهد و باید مدیرکل باید پاسخگوی این مطالب باشد، در اداره کردن امکان ورزشی مواردی است که مجبور به تخلف هستیم، به عنوان مثال پرداخت قبوض آب و برق مجموعه‌های ورزشی یکی از این موارد است که از اعتبارات هیات نباید پرداخت شود و موارد مشابه به این.

فتاحی بااشاره به مدارک جعلی، عنوان کرد: این موضوع مربوط به انتخابات قبل از حضور من در استان است، با توجه به تخلفات صورت گرفته بنا براین شد که مدارک استعلام واصل مدارک نیز به حراست ارائه شود تا دیگر شاهد این گونه موارد نباشیم.

منبع : فارس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه