۹۰دقیقه تا صدر

  • ۴ سال قبل
  • 0

تیم فوتبال شهرخودرو تا به این جای کار در رقابت‌های لیگ برتر ، بازی های خیلی خوب و تماشایی را برگزار کرده است و موفق شد خود را به یک قدمی صدر جدول برساند.حالا دیگر همه تیم ها از عنابی پوشان مشهدی به عنوان یک مدعی نام می برند و در مقابلش با یک برنامه و آنالیز خاصی ظاهر می‌شوند. شاگردان یحیی گل محمدی هم اکنون با ۲۰ امتیاز و با یک بازی کمتر در رده دوم جدول قرار دارند که بازی معوقه این تیم قرار است فردا جمعه مقابل «گل گهر» سیرجان برگزار شود. این دیدار از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه امام رضا(ع) انجام می‌شود و شهرخودرویی ها اگر بتوانند در برابر این تیم قعر جدول به پیروزی دست یابند با یک امتیاز بیشتر از سپاهان می توانند بر صدر جدول تکیه بزنند.

آمار قابل توجه
سبک بازی شهرخودرو به رهبری یحیی گل محمدی خاص است و تاکنون با تغییر شیوه‌های تاکتیکی توانسته مقابل مدعیان به پیروزی برسد. در ۹ بازی که انجام داده ۹ گل زده و فقط سه گل دریافت کرده است که این نشان می دهد خط دفاعی خیلی خوبی دارد.از این تعداد بازی نیز ۲۰ امتیاز جمع کرده اند که به طور میانگین از هر بازی دو بازی به دست آوردند و نشان از عملکرد خوب نماینده فوتبال استان است که در صورت برد در بازی فردا صدرنشین هم می شود، اما سبک بازی مالکانه یحیی گل محمدی و حمله از کناره ها کمی کار را برای آن ها سخت کرده است؛چرا که دیگر تیم ها بر اساس آنالیزی که روی بازی‌های شهرخودرو داشته اند، مجبور به اجرای سیستم دفاعی می شوند که این شیوه کار نفوذ را برای مهاجمان و هافبک‌های عنابی پوش در مقابل دفاع های لایه لایه حریف سخت تر می کند. بر این اساس شاگردان یحیی گل محمدی باید از تک موقعیت های به دست آمده نهایت استفاده را ببرند تا موجب پشیمانی نشود.
اما نقطه قوت آقا یحیی در پیروزی هایی که به دست آورده است، دژ دفاعی تیم است.بر خلاف خط حمله ، در قسمت دفاعی مهره‌های خیلی خوبی دارد که در راس آن سید مهدی رحمتی است که این دژ را به خوبی در کنار مرادمند ، نعمتی و … حمایت می کند. آخرین گلی که تیم شهرخودرو دریافت کرده است مربوط به هفته پنجم آن هم در مقابل تیم مسجد سلیمان است که حدود ۴۱۸ دقیقه می گذرد و گلی از روی خط دروازه شهر خودرو عبور نکرده است که قابل توجه است.در مجموع ۹ بازی انجام شده فقط سه گل از روی خط دروازه مهدی رحمتی عبور کرده است که آمار خیلی خوبی است. اما در خط حمله خیلی کم فروغ بودند و در بازی های آینده مهم و حساسی که مقابل تیم های مدعی دارند، کار را برای آن‌ها سخت می کند.
همچنین طی چند بازی اخیر نیز سروش رفیعی و روح ا… باقری کم فروغ بودند و کمتر در میدان حضور داشتند که نشان دهنده این است هنوز به آن مرز آمادگی خود نرسیده اند و این کار را برای یحیی گل محمدی سخت تر می کند که حتی یک بار خود گل محمدی هم از بازیکنان تازه وارد گلایه داشت و معتقد بود که باید تلاش بیشتری داشته باشند.
دشواری آینده
تیم شهر خودرو در بازی فردا روی کاغذ کار راحتی دارد و با حضور هواداران مشهدی می تواند این مسابقه را ببرد و بر صدر جدول تکیه بزند. تیم گل گهر تازه وارد این روزها شرایط خوبی در لیگ برتر ندارد و تغییرات زیادی در کادر فنی و بازیکنان داشته است که این فرصت خیلی خوبی برای شهر خودرو است که نهایت استفاده را ببرد. گل‌گهر با پنج امتیاز وضعیت متفاوتی نسبت به شهر خودرو دارد و در رده ۱۵ جدول قرار گرفته است و امیدوار است که بتواند حداقل امتیاز را از این بازی بگیرد، اما کار دشوار آقا یحیی پس از تقابل با گل گهر شروع می شود. چرا که پس از آن بازی های سختی مقابل مدعیان دارد. اول این که در هفته یازدهم باید به مصاف تراکتور برود. همچنین در ادامه با تیم های صنعت نفت آبادان ، استقلال و سپاهان بازی دارد که شرایط خیلی سختی پیش روی یحیی گل محمدی است.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *