نجفی ۶ آذرماه دوباره محاکمه می شود

  • ۴ سال قبل
  • 0

وکیل نجفی:۱۷ ابهام در گزارش جدید کارشناسی وجود دارد

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: در نظریه جدید کارشناسی ( اسلحه و پزشکی قانونی) ۱۷ ایراد و ابهام وجود دارد و ما این ابهامات را به دادگاه اعلام کردیم.
حمید گودرزی در گفت و گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: دادگاه باید ظرف مهلت هفت روزه مقرر تقاضای رفع ابهام ما را پاسخ دهد ولی متاسفانه علاوه بر این که هنوز نظر دادگاه درباره پذیرش رفع ابهام اعلام نشده است، زمان رسیدگی مجدد به پرونده را ۶ آذرماه تعیین کرده و به ما ابلاغ هم شده است.
وی افزود: به عنوان مثال یکی از ایرادهای ما این است که شش کارشناس (سه کارشناس پزشکی قانونی و سه کارشناس اسلحه) را تعیین کردیم ولی پنج کارشناس نظر دادند و نظر نفر آخر ضمیمه نظریه کارشناسی نیست.
گودرزی با بیان این که نظریه کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی کلی است، افزود: کارشناسان اسلحه و پزشکی قانونی به طور مشترک یک نظر را اعلام و همه زیر آن را امضا کردند در حالی که نظر هر کارشناس باید جداگانه اعلام شود. زیرا به طور طبیعی کارشناس پزشکی قانونی نمی‌تواند درباره مسائل مرتبط با اسلحه و نحوه شلیک گلوله و برعکس آن نظر بدهد.
وکیل مدافع محمدعلی نجفی تصریح کرد: یکی دیگر از ابهامات در نظریه این است که گفته اند شلیک گلوله در داخل وان بوده است یعنی مرحوم میترا استاد به عقب رفته و داخل وان افتاده و بعد گلوله به بدنش اصابت کرده است در حالی که اگر چنین بود داخل وان باید پر از خون می‌شد اما قطرات و لکه‌های ناچیزی از خون داخل وان بوده است که نشان می‌دهد اصابت گلوله خارج از وان بوده است.
وی افزود: دیوان عالی کشور در نقصی که بیان کرده سوال مهمی دارد و گفته “باید تصویر روشنی از علت این که اعلام شده گلوله به دست و سپس به قفسه سینه اصابت کرده برای ما ارائه شود و چه دلیلی دارید که چنین استدلالی می‌کنید؟” دیوان عالی کشور به صراحت پاسخ به این موضوع را خواسته است.
قاضی محمدی کشکولی نیز از کارشناسان خواسته در همین باره نظر بدهند اما کارشناسان در این زمینه نظری نداده اند.
وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: در نظریه قبلی می گفتند گلوله مستقیم شلیک شده ولی الان نظریه این است که گلوله غیرمستقیم اصابت کرده است که در مبحث شبه عمد جای دفاع را باز می کند ولی ابهاماتی دارد.
وی تصریح کرد: گلوله زیر استخوان ترقوه چپ اصابت کرده که نشان می‌دهد به صورت کج از بالا خورده است و در این باره باید پزشکی قانونی نظر بدهد زیرا اگر گلوله از دست خارج می شد و به قفسه سینه اصابت می‌کرد به دلیل قدرت شلیک، از آن طرف بدن خارج می‌شد، در حالی که این نشان می‌دهد گلوله ابتدا به یک جای سفتی برخورد کرده و فشار و قدرتش گرفته شده و به صورت کج از بالا زیر استخوان ترقوه چپ خورده است. این سوالات دادرسی را شفاف می کند و این پرونده با ابهام روبه روست که باید رفع شود.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه