نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان در حال بررسی است

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تعدادی از اعضای شورای شهر مشهد طرحی به منظور نامگذاری یکی از خیابان های این شهر به نام استاد شجریان ارائه کرده ‎اند که توسط کمیسیون فرهنگی این شورا در حال بررسی است.

محمد رضا حیدری در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد در جمع خبرنگاران افزود: حساسیتی در باره استاد شجریان ایجاد شده که مربوط به وقایع سال ۸۸ است.

وی اظهار داشت: این سوال مطرح است که چگونه عامل محرک و اصلی حوادث آن سال در کمال امنیت و آرامش از تمام خطوط نظام عبور می ‌کند و ارکان کشور و حاکمیت را زیر سوال می‌ برد و کسی برای این موضوع فریاد نمی‌ زند و سخنی نمی ‌گوید ولی استاد شجریان، هنرمند پرآوازه ایرانی که از شهرت جهانی برخوردار بوده و فرزند مشهد و خراسان است، با بی ‌انصافی مورد هجمه و تخریب قرار می‌ گیرد؟

وی گفت: این رفتارها از اخلاق و انصاف به دور است و اقدامات اینچنینی دستاویزی برای سوء استفاده خارج ‌نشینان عافیت طلب و دشمنان کینه ‌توز کشور می ‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: شبکه افق رسانه ملی نیز اخیرا مستندی برای خدمات ۵۰ ساله استاد شجریان پخش کرده که نشان ‌دهنده جایگاه والای ایشان و تاثیرگذاری این هنرمند در حفظ هویت ایرانی و انتقال موسیقی سنتی در نیم قرن اخیر به نسل جوان است.

وی اظهار داشت: برخی دستگاه های مسئول در زمینه نامگذاری خیابانی به نام این استاد در مشهد تعاملاتی با شورای شهر داشته و دغدغه هایی را مطرح کرده اند که قرار شد نشست مشترکی پیرامون این موضوع داشته باشیم.

وی گفت: استاد شجریان چهره متعلق به این کشور، سرزمین و نظام است و ما باید این مهم را مورد توجه داشته باشیم، وجهه هنری و آواز ایشان در حوزه موسیقی و هنر بیش از سایر موضوعات در اذهان عمومی نقش بسته است.

حیدری با بیان اینکه شورای شهر تهران نیز نامگذاری خیابانی به نام استاد شجریان را تصویب کرده است افزود: اجرا شدن این طرح در مشهد نیازمند بررسی و کارشناسی بیشتری است.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه