کاهش قیمت برنج و شکر در مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

رسم هر ساله بازار این است که با شروع فروردین ماه شاهد تثبیت و یا حتی کاهش قیمت ها باشیم. از آنجا که اغلب مردم در بازار شب عید به اندازه حداقل یک تا ٢ ماه ارزاق عمومی خریداری می کنند به طور معمول در ماه های ابتدایی سال شاهد رشد قیمت در این بازار نیستیم.

این قصه امسال نیز تکرار شده است. برنج پاکستانی که سال گذشته به قیمت هر کیلو ١٣ هزار و ٨٠٠ تومان هم رسید، اکنون به ازای هر کیلو ١١ هزار تومان معامله می شود. البته بسته به عنوان و برند برنج پاکستانی قیمت این کالا از کیلویی هفت‌هزار و ٧٠٠ تومان تا ١١ هزار و ۵٠٠ تومان متفاوت است اما به طور کل انواع مختلف برنج پاکستانی به ازای هر کیلو حداقل ١٠٠٠ تومان کاهش قیمت داشته است. شکر نیز به عنوان یکی از کالاهای پر مصرف در بازار شب عید، اسفند ماه ٩٧ رکورد ٧٠٠٠ تومان به ازای هر کیلو را زد اما روز گذشته قیمت این محصول هر کیلو ٣۴٠٠ تومان بود و به طور کل انتظار می رود این قیمت ها حداقل تا پایان فصل بهار در بازار تثبیت شود.

١۵ هزار تن شکر تنظیم بازار توزیع می شود

این مسئله را با معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در میان گذاشتیم. علی باخرد درباره کاهش قیمت ها این طور توضیح داد: کاهش قیمت شکر از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته شروع شد. این در حالی بود که به طور معمول باید تا پایان سال قیمت این کالا افزایش یابد. علت کاهش قیمت شکر تصمیم صحیح کمیسیون تنظیم بازار استان مبنی بر توزیع ذخیره استراتژیک شکر در بازار بود. باخرد ادامه داد: دلیل اصلی افزایش قیمت شکر در سال گذشته توزیع نامناسب و نامتوازن آن در بازار بود. به طور کل ماهانه، بازار استان به ١۵ تا ٢٠ هزار تن شکر نیاز دارد. در نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته حدود ١۵ هزار تن شکر در بازار توزیع شد و از همین روی شاهد کاهش قیمت این محصول در بازار بودیم.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان افزود: اکنون نیز شاهد روند افزایشی در قیمت شکر هستیم و در چند روز آینده با همکاری اداره غله ١۵ هزار تن شکر را با قیمت تنظیم بازار در استان توزیع خواهیم کرد. وی ادامه داد: کاهش قیمت برنج نیز به دلایل مشابه انجام شد. بیشترین برنج مصرفی در استان از نوع پاکستانی است به همین دلیل همیشه قیمت برنج پاکستانی در خراسان رضوی نسبت به سایر استان بیشتر است. با این حال با هماهنگی هایی که میان سازمان صمت و تجار این بازار صورت گرفت حجم عرضه این برنج در استان افزایش یافت و در نتیجه شاهد کاهش و بعد از آن تثبیت قیمت این برنج در بازار بودیم.

منبع: روزنامه شهرآرا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *