پیش‌بینی خرید ۵۳۰ هزار تن گندم و ۸ هزار تن کلزا در استان

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ گفت: ۵۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران و ۸ هزار تن دانه‌های روغنی در استان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

حمیدرضا نوری با اعلام این خبر، اظهار کرد: در سال جاری بالغ بر ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت آبی و با توجه به نزول رحمت الهی بالغ بر ۱۳۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی استان نیز زیر بار کشت دیم خواهد رفت.

وی افزود: امیدواریم با بهره‌برداری مناسب از مزارع کشت دیم بالغ بر ۵۳۰ هزار تن گندم در سطح استان به صورت تضمینی خریداری و ذخیره‌سازی شود. همچنین با توجه به موجودی و ذخیره مناسب گندم در مراکز ذخیره‌سازی استان و پیش‌بینی میزان خرید، در سال جاری نه تنها گندم استان، بلکه بخشی از نیاز سایر استان‌های کشور نیز تامین شود.

نوری با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم، عنوان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم سال ۹۸ با احتساب ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیر مفید، ۱۷ هزار ریال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵ در خصوص پیش‌بینی میزان خرید دانه‌های روغنی، گفت: امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده و توسعه و رشد میزان سطح زیر کشت دانه‌های روغنی در استان نسبت به سال‌های گذشته، بالغ بر ۸ هزار تن دانه‌های روغنی کلزا در استان به صورت تضمینی خریداری شود.

وی ادامه داد: با برپایی و تشکیل ستاد خرید گندم استان از بهمن ماه سال گذشته و برآورد مراکز خرید و ابلاغ دستورالعمل خرید تضمینی، تمهیداتی لازم برای این عملیات عظیم اقتصادی در استان اندیشیده شده است.

 

منبع: روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۵

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه