۴۲۰میلیون تومان تسهیلات نقدی برای واحدهای فناور فرهنگی در خراسان رضوی

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

مسعود میرزائی گفت: در مرحله رشد واحدهای فناور فرهنگی، افزون بر وام ثابت ۱۰ میلیون تومانی، مقرر شده تا دو فقره تسهیلات جدید به ارزش ۶۰ و ۳۵۰ میلیون تومان به هر شرکت اعطا شود که می‌تواند تا حد زیادی در مسیر رشد آن‌ها موثر باشد.

نشست هم‌اندیشی شرکت‌های مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان،عصر امروز با حضور محمد حسین‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری استان برگزار شد.

تنظیم سند اعطای تسهیلات فرهنگی، به‌زودی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این مراسم با بیان اینکه ظرفیت تشکل‌های فرهنگی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان بسیار بیشتر از حد و اندازه فعلی است، اظهار کرد: در حوزه تسهیلات به مراکز فرهنگی، درحال برنامه‌ریزی برای تنظیم سند اعطای تسهیلات ویژه‌ای هستیم که براساس آن از سبد اعتباری نهادهای مسئول برای حمایت از مشاغل خانگی استفاده خواهد شد. هفته گذشته نیز نمایشگاهی با حضور ۱۰ شرکت دانش‌بنیان فرهنگی خراسان رضوی برگزار شد تا آن‌هایی که در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی فعال هستند، به موازات مشاغل خانگی و کسب‌وکارهای مختلف، شرکت‌های صنایع فرهنگی را نیز در نظر بگیرند.

وی افزود: اخیراً جلسه‌ای با مدیر صنایع خلاق وزارت صمت برگزار کرده‌‌ایم تا راهکارهای ویژه برای تسهیل فرآیند اعطای مجوز به شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شود. اتفاقا در این عرصه فضا ظرفیت مناسبی برای توسعه دارد زیرا برخلاف برخی عرصه‌ها همچون عرصه لوازم خانگی که رقبای بزرگ خارجی برای محصولات ایرانی وجود دارد، در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق به جهت خلاقیت و تناسب آن با نیازهای روز جامعه ما، بازار آغوش بازتری برای نمونه‌های داخلی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: رویکرد ما این است که از هر فضایی برای معرفی کالاهای دانش‌بنیان فرهنگی استفاده کنیم ضمن اینکه مشهدالرضا(ع) با ظرفیت پذیرایی از سالانه ۳۵ میلیون زائر ایرانی و خارجی، خودش یک فرصت معرفی بسیارکامل و نمایشگاه دائمی است که تشکل‌ها می‌توانند از آن برای بازاریابی محصولاتشان استفاده کنند.

 

بازدید روزانه ۳۰۰ دانش‌آموز از پارک علم و فناوری استان

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در ادامه این برنامه با بیان اینکه روند اعطای تسهیلات نقدی به شرکت‌های موفق، مسیر رو به پیشرفتی را طی می‌کند، تصریح کرد: در مرحله رشد واحدهای فناور فرهنگی، افزون بر وام ثابت ۱۰ میلیون تومانی، دو فقره تسهیلات جدید به ارزش ۶۰ و ۳۵۰ میلیون تومان به هر شرکت اعطا می‌شود که می‌تواند تا حد زیادی در مسیر رشد آن‌ها موثر باشد. با این حال، به این دلیل این رقم درنظر گرفته شده که شرکت‌ها به‌دنبال خلق محصولاتی با ارزش افزوده بالا باشند و به چشم‌اندازی جز قبضه بازار فکر نکنند.

وی تأکید کرد: به‌صورت متوسط روزانه ۳۰۰ دانش‌آموز از پارک علم و فناوری استان بازدید می‌کنند. اعتقاد ما این است که پارک باید در تعامل با آموزش و پرورش باشد زیرا اولا خلاقیت محدود به هیچ بازه زمانی و سن‌وسالی نیست و آینده دانش استان در گرو تربیت نسل آینده‌سازی است قشر نخبگانی ما را تأمین کند.

میرزائی بیان کرد: در حوزه استقرار واحدهای فناور فرهنگی به زودی ۵۰ هکتار زمین مناسب با حمایت آستان قدس رضوی تأمین خواهد شد تا محدوده پارک علم و فناوری به این عرصه تسری پیدا کند و به‌طور خاص میزبان شرکت‌های فناور فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: به‌تازگی طرح ویژه «منش» به معنای «مردمی‌سازی، نقطه‌زنی و شبکه‌سازی» با هدف ارتباط مستقیم و بی‌واسطه با فعالان این حوزه در دستورکار قرار گرفته که براساس آن رییس پارک استان و مدیران دستگاه‌های فعال بصورت منظم و هفتگی در جلسات دیدار مستقیم حضور پیدا می‌کنند و پذیرای نقطه‌نظرات و چالش‌های موجود در حوزه صنایع فناور فرهنگی هستند.

تجلیل از واحدهای برتر فناور فرهنگی و شرکت‌های دانش‌بنیان استان از دیگر محورهای این برنامه بود.

 

منبع :شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *