شهرداری باید به تعهدات خود در پروژه های اطراف حرم رضوی عمل کند

  • ۵ سال قبل
  • 0

استانداری خراسان رضوی گفت: شهرداری مشهد باید به تعهدات قبلی خود در پروژه های اطراف حرم مطهر رضوی عمل کند و دولت هم از هرگونه اقدامی به منظور تکمیل طرح ثامن حمایت می کند.

علی‌رضا رزم‌حسینی در جمع سرمایه گذاران طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی با عنوان طرح ثامن اظهار کرد: آنطور که گزارش های ارائه شده حمایت دارد، بر سر تکمیل طرح اطراف حرم مطهر اختلاف نظرهایی وجود دارد چرا که با وجود طرح تفصیلی مصوب، جدیدا طرح دیگری با نظرات متفاوت ارائه شده است.

وی افزود: با توجه به نظر شهردار مشهد، موضوع طرح بهسازی پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف نهایی شود لذا تعهدات مدیریت شهری در قراردادهای رسمی و معتبر مبنای عملکردها قرار گیرد و این تعهدات اجرایی شود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: اگر طرح بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی نیازمند اعمال برخی تغییرات باشد، بررسی های لازم انجام خواهد گرفت تا نظرات سازنده و دارای پشتوانه کارشناسی در طرح ثامن مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی حامی رفع مشکلات پروژه های سرمایه گذاری و تکمیل طرح ثامن است، گفت: در حوزه میراث فرهنگی منطقه پیرامون حرم مطهر رضوی مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود دارد که با برگزاری جلسات مشترک قابل حل و فصل شدن است و تلاش خواهیم کرد که به توافقی دست یابیم.

وی افزود: شورای چهارم شهر مشهد طرحی پیرامون بهسازی بافت اطراف حرم مطهر رضوی ارائه کرد و دولت هم با رویکرد تسهیل شرایط، طرح مذکور را مورد پذیرش قرار داد اما امروز دولت مانع تکمیل طرح پیرامون حرم مطهر رضوی نیست و برای حمایت از سرمایه گذاران آمادگی دارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: عشق به امام رضا(ع) این فرصت را فراهم کرده است که سرمایه گذاران بسیاری در شهر مشهد حضور پیدا کنند و قطعا اگر بسترهای لازم فراهم شود، سرمایه گذاران بیشتری هم برای سرمایه گذاری در پروژه های طرح ثامن اعلام آمادگی خواهند کرد.

وی گفت: مدیریت شهری و دیگر دستگاه های اجرایی به صورت موردی با سرمایه گذارانی که دارای حقوق مکتسبه بوده و قراردادهای معتبر دارند، جلساتی را برگزار خواهند کرد تا مشکلات پیش روی پروژه های طرح ثامن برطرف شود و در صورت نیاز ما هم به موضوع ورود خواهیم کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور برای رفع موانع پیش روی طرح اطراف حرم مطهر آمادگی مساعدت دارد، تصریح کرد: تولیت آستان قدس رضوی هم برای تسریع در اجرای طرح ثامن کمک خواهد کرد و نفع آستان قدس هم بر این است که این پروژه هرچه سریعتر تکمیل شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر مشهد از یک شهردار لایق، دلسوز و مثبت برخوردار است، خاطرنشان کرد: همدلی اعضای شورای شهر مشهد هم ظرفیت بسیار ارزشمندی برای پیشرفت و توسعه کلانشهر مشهد است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *