استفاده ازظرفیت ۷ کمیته به منظور خدمت رسانی به زائرین در دهه پایانی صفر

  • ۸ ماه قبل
  • 0

نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر برگزار شد و برنامه‌های شهرداری حاکی از آمادگی کامل آن برای میزبانی از زائران است.

حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهدمقدس، در نشست خبری دهه پایانی صفر که امروز دوشنبه(۱۳شهریور) در شهرداری مشهدمقدس برگزار شد، اظهار کرد: این یک رویداد ملی و بین‌المللی است و همه دستگاه‌ها پای کار هستند و به صورت طبیعی یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها شهرداری است. از سال گذشته ستاد ویژه دهه پایانی صفر تشکیل شد که پنج کمیته داشت. در سال جدید هفت کمیته در نظر گرفته شده است که ویژه شهرداری است. همچنین در فرمانداری و استانداری نیز ستاد مشابهی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین مأموریتی که ما تعریف کردیم در سه حوزه خدمات شهری و حمل‌ونقل و ترافیک و بخش سوم نیز در زمینه ساماندهی خروج زائران از شهر است.

همچنین جلیل بامشکی، دبیر ستاد دهه آخر نیز در این نشست گفت: عملیات اجرایی این ستاد از روز اربعین و با برنامه جاماندگان اربعین آغاز می‌شود.

وی گفت: این برنامه روز چهارشنبه از میدان ۱۵خرداد تا حرم مطهر از ساعت۸صبح تا ۲۰ برگزار خواهد شد. در طول این مسیر ۱۱۰غرفه و‌ موکب راه‌اندازی می‌شود که خدمات مختلف ارائه می‌دهد.

بامشکی ادامه داد: برای سهولت حضور شهروندان پارکینگ پایانه و مسیرBRT رایگان خواهد بود. همچنین در مسیر میدان ۱۵خرداد خطوط اتوبوس نیز تقویت خواهد شد.

دبیر ستاد دهه آخر صفر تصریح کرد: چهارموکب محوری نیز برای اجرای برنامه‌هایی همچون چهارپایه‌خوانی در نظر گرفته شده است.

 ۵۰مکان اسکان موقت با ظرفیت ۶۷هزارنفرشب

محمدباغبان، دبیر کمیته تکمیل و استقبال از زائران، نیز گفت: ۱۵کارویژه نیز در این زمینه برنامه‌ریزی شده است و همچنین در زمینه اسکان ۵۰مکان اسکان موقت با ظرفیت ۶۷هزارنفرشب در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هشت ایستگاه استقبال از زائر در مبادی ورودی از شهر و یک ایستگاه بزرگ و ویژه نیز در عرصه میدان شهدا خواهیم داشت. همچنین در  این زمینه سازه‌های پیاده و سواره درنظرگرفته شده است. بیست نهاد اجرایی با ما همکاری خواهند داشت تا خدمات گسترده‌ای را ارائه دهیم.

به گفته وی، نقش و ظرفیت خدمات و تشکل‌های مردمی بسیار پررنگ است و در این زمینه چهل خدمت به زائران ارائه خواهد شد. همچنین پیش‌بینی شده ۷۰درصد زائران پیاده از مسیر مشهد-نیشابور  خواهد بود.

۷ جایگاه ارزاق عمومی نیز راه‌اندازی خواهد شد

همچنین فرهاد ذبیحی، رئیس کمیته خدمات شهرداری در این نشست عنوان کرد: هفت محور اصلی ورودی شهر داریم که تا عمق ده کیلومتر پاکسازی و نظافت خواهد شد.
وی افزود: در سطح شهر نیز با بیش از ۶هزار نیرو نظافت شهر صورت خواهد گرفت. ۴هزار و۲۶۳چشمه سرویس بهداشتی نیز در سطح شهر و بیش از هزار چشمه سرویس بهداشتی ویژه شهرداری در اطراف حرم آماده شده است.

به گفته وی ۱۰۹اکیپ انضباط شهری و اکیپ‌های آتش‌نشانی نیز فعال خواهد بود. هفت جایگاه ارزاق عمومی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر 

سیدمهدی امامی میبدی، دبیر کمیته حمل‌ونقل و ترافیک نیز گفت: هرساله دغدغه حمل‌ونقل را داریم و مهم‌ترین مورد خروج زائران است. حدود صد ون در پایانه‌ها در نظر گرفته شده که در حال اخذ مجوز برای خدمت‌رسانی در سطح استان هستیم.

وی افزود: محدودیت‌های ترافیکی نیز در هسته مرکزی شهر خواهیم داشت. با پلیس به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که محدودیت‌ها به حداقل‌‌ حالت ممکن برسد.

امامی‌میبدی خاطرنشان کرد: مرکز کنترل ترافیک به صورت ۲۴ساعته فعال خواهد بود. نمایندگان دستگاه‌های مختلف مانند اورژانس و پلیس و سایر دستگاه‌ها نیز مستقر هستند.

همچنین مجید بخت‌آزما، دبیر کمیته اطلاع‌رسانی و رسانه، نیز گفت: چهار ستاد خبری در این ایام پیش‌بینی‌ شده است. باتوجه به رویکرد دهه پایانی صفر اقدامات مؤثری در زمینه استقرار رسانه‌ها از پایانه مسافربری خواهد بود.

بخت‌آزما تصریح کرد: سامانه ۳۷۰۴۵ نیز برای اطلاع‌رسانی به صورت گسترده درنظر گرفته شده است. همچنین سامانه۱۳۷ نیز به صورت ۲۴ساعته فعال خواهد بود.

به گفته وی، مسابقه و رویداد عکاسی حرفه‌ای و موبایلی نیز در این ایام درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *