جزئیات راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد

  • ۲ سال قبل
  • 0

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد جزئیات پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد را تشریح کرد.

سیدجلیل بامشکی در خصوص جزئیات برگزاری همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد اظهار کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در مشهد روز شنبه، ۲۶ شهریور ماه، مصادف با اربعین حسینی از ساعت هشت الی ۱۹ از میدان ۱۵ خرداد تا حرم رضوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۴۰ موکب در طول این مسیر به زائران در توزیع مواد غذایی و تغذیه، ارائه محصولات و خدمات فرهنگی و هنری، ارائه خدمات مذهبی و مشاوره‌ای، برگزاری مراسم آیینی، ارائه خدمات ویژه کودکان و نوجوانان و خدمات درمانی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

سرپرست معاونت زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد ادامه داد: جهت تسهیل رفت و آمد زائران در راهپیمایی جاماندگان اربعین، تمام خطوط اتوبوسی که مقصد آن‌ حرم رضوی است و یا از حرم عبور می‌کنند، در این روز به صورت رایگان خدمت‌رسانی خواهند کرد. همچنین سرفاصله زمانی قطار شهری در این روز کاهش پیدا می‌کند.

بامشکی یادآور شد: ۲ پارکینگ ویژه برای پارک خودروی زائران نیز در نظر گرفته شده است. پارکینگ پایانه مسافربری امام رضا(ع) در انتهای خیابان امام رضا(ع) از ساعت ۱۲ بامداد جمعه تا ساعت ۲۴ شنبه، ۲۶ شهریور، به صورت رایگان در اختیار زائران خواهد بود. پارکینگ دیگری که به صورت رایگان برای زائران در نظر گرفته شده، پارکینگ بوستان جهان‌شهر واقع در پادگان ارتش است. هشت دستگاه اتوبوس نیز در این پارکینگ برای جابه‌جایی زائران به میدان ۱۵ خرداد مستقر شده است.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری مراسم عزاداری با حضور علما و مداحان اهل‌ بیت(ع) ساعت ۹ در میدان ۱۵ خرداد از دیگر ویژه‌برنامه‌های آغازین راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی(ع) است.

بامشکی خاطرنشان کرد: برای شبیه‌سازی بیشتر این مسیر به محور نجف تا کربلا، تمام ستون‌های خیابان امام رضا(ع) از پایانه مسافربری تا حرم رضوی همانند عمودهای مسیر راهپمایی کربلا شماره‌گذاری شده است.

وی افزود: در طول مسیر چهار موکب محوری متسفر است که نسبت به سایر موکب‌ها بزرگتر بوده و خدمات جامع‌ و کامل‎‌تری ارائه می‌دهند. در کنار این موکب‌ها نیز مراسم آیینی چهارپایه خوانی توسط مداحان اهل‌ بیت(ع) برگزار خواهد شد.

بامشکی تاکید کرد: خدمت‌رسانی در موکب‌ها توسط مساجد و تشکل‌ها صورت می‌گیرد. هزینه برپایی موکب‌ها، سازه‌ها، پرچم‌ها و فضاآرایی موکب‌ها بر عهده شهرداری است اما خدماتی که در موکب‌ها ارائه می‌شود، توسط کمک‌های مردمی اهدا شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه فقط یک مسیر برای راهپیمایی جاماندگان اربعین در نظر گرفته شده و موکب‌های زیادی هم  در این مسیر قرار گرفته و تمام این مسیر به مسیر نجف تا کربلا شبیه‌سازی شده است، انتظار می‌رود استقبال گسترده‌ای از راهپیمایی جاماندگان اربعین صورت بگیرد.

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *