میزان سرمایه ای خارجی ها برای سرمایه گذاری بالغ بر ۱۳۸ میلیون دلار است

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: میزان سرمایه ای خارجی ها که تمایل به سرمایه گذاری دارند، در مجموع رقمی بالغ بر ۱۳۸ میلیون دلار است.

رضا خواجه نائینی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل این اداره برگزار شد؛ اظهارکرد: شرایط سرمایه گذاران خارجی برای حضور در خراسان رضوی و تمایل آنها برای سرمایه گذاری از جمله مسائلی بوده که در طول سالیان همواره مورد مناقشه دستگاه های دولتی ، بخش خصوصی و البته سرمایه گذرانی که متمایل به هزینه سرمایه هایشان در استان بوده و هستند.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی خراسان رضوی در خصوص فراهم کردن شرایط برای سرمایه گذاران خارجی در استان بیان داشت : در بحث حضور سرمایه گذاران خارجی و تسهیل حضور آنها در خراسان رضوی بویژه با توجه به هم مرز بودن استان با ۲ کشور افغانستان و ترکمنستان باید گفت این شرایط نسبت به سالیان گذشته در مقایسه با سایر نقاط کشور بهتر شده است اما باید بگویم مطلوب نیست.

خواجه نائینی بیان کرد: تقریبا تمام کسانی که می خواهند در استان سرمایه گذاری کنند این فرصت برایشان ایجاد شده است که هم خودشان پیگیر امور مربوط به سرمایه گذاری هایشان باشند و هم اینکه از نفراتی که مورد تایید ما و سایر دستگاه های درگیر در این موضوع می توانند برای پیشبرد کارشان استفاده نمایند که هر کدام از این دو راه را بروند قطعا مشکلی برایشان ایجاد نخواهد شد.
خواجه نا افزود: اما پیگیری از طریق افرادی که تایید صلاحیت ندارند به جایی نخواهد رسید و سرمایه گذار خارجی با این افراد به مشکل خواهد خورد.

خواجه نائینی در مورد این شائبه که بیشتر سرمایه گذاران خارجی تمایل دارند در صنعت گردشگری و هتل داری در استان و مشهد سرمایه گذاری کنند و باید سرمایه آنها به سمت و سوی فرصت های دیگر نیز هدایت شود؛ تاکید کرد: به هیچ عنوان این موضوع درست نیست اگر چه این تقاضاها سهم قابل توجهی را شامل می شود اما باید گفت بیشتر سرمایه گذاری هم از جهت رقم و ارقام و هم هم تعداد پروژه در بخش صنعت سرمایه گذاران خارجی تمایل به سرمایه گذاری دارند و بیشترین سهم مربوط به این بخش است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی خراسان رضوی درباره میزان درخواست سرمایه گذاری خارجی ها از ابتدای سال تاکنون بیان کرد: از شروع سال تا به امروز ۲۸ طرح مصوب خارجی با ۵۷ میلیون دلار سرمایه داشتیم که این میزان با ۱۳ پرونده ای که ۸۱ میلیون دلار آورده سرمایه ای خارجی خواهد داشت و در حال حاضر به هیات سرمایه گذاری برای تایید نهایی ارسال شده است میزان سرمایه ای خارجی ها که تمایل به سرمایه گذاری دارند در مجموع رقمی بالغ بر ۱۳۸ میلیون دلار است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی خراسان رضوی در مورد آخرین وضعیت درگاه ملی صدور مجوزها در خراسان رضوی بیان کرد : طبق آنچه که مورد نظر است از ابتدای مهرماه در جهت تسهیل فضای کسب و کار تمامی درخواست ها باید از طریق درگاه ملی صدور مجوزها انجام شود و دستگاه حق ندارند مدارک مورد نیاز را به روال گذشته از متقاضیان دریافت نمایند و باید تمامی درخواست ها و مراحل آن در درگاه ملی بارگزاری شود.

وی میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای رونق فضای کسب و کار و پرداخت تسهیلات به صاحبان مشاغل و تولیدکنندگان را ۱۳۷۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ استان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان از آن به متقاضیان پرداخت شده ، ۳۵۰ میلیارد تومان نیز مصوب شده است.

خواجه نائینی در خصوص آخرین اقدامات درباره فروش املاک مازاد دستگاه های دولتی در خراسان رضوی تاکید کرد: فرآیند شروع املاک مازاد فرایند زمان بری است هر چند در باب شناسایی املاک مازاد خوب عمل کردیم البته سرعت این کار کند است و باید با سرعت بیشتری به جلو برود و این نیاز به همکاری و همراهی دستگاه های مختلف دارد؛ امیدواریم با این روند در ۶ ماه دوم سال اتفاقات خوبی رقم بخورد و کار سرعت بییشتری به خود بگیرد.

وی بیان کرد: تاکنون ۴۶ ملک شناسایی شده است که بیشترین فرایند برای آنها انجام شده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۵ میلیارد تومان از املاک مازاد ادارات و دستگاه های دولتی در استان خراسان رضوی به فروش رسیده که ۲۳۶ میلیارد تومان دیگر نیز در حال گرفتن فروش مجوز هستند.

خواجه نائینی در مورد پرداخت مالیات آستان قدس رضوی گفت: ۲ سال است آستان قدس رضوی مالیاتی که برای این نهاد در نظر گرفته شده است را پرداخت می نماید و هیچ مقاومتی در این زمینه نداشته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *