۳ سایت سیار بی.تی.اس در حرم مطهر رضوی فعال شد

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: به منظور ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی برای روزهای پایانی ماه صفر، راه اندازی چهار سایت سیار بی.تی.اس مخابراتی در اطراف حرم مطهر رضوی مد نظر قرار گرفته که تاکنون ۳ سایت فعال شده است.

علی دلگیر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جانمایی و زیرساخت های استقرار سایت چهارم نیز به طور کامل آماده شده که به محض ارائه مجوز نصب از سوی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات آستان قدس رضوی، راه اندازی خواهد شد.

وی هدف از ارتقای زیرساخت های ارتباطی حرم مطهر را خدمت رسانی شایسته به خیل عظیم زائران و مجاوران دانست و گفت: از این سه سایت، ۲ مورد به صورت ثابت در ورودی باب الرضا و باغ رضوان نصب شده است و سایت سومی نیز به صورت سیار در نزدیکی موزه مردم شناسی حرم مطهر برای تامین ترافیک شبکه خدمات رسانی می کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به طور کلی در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی مشکلی برای پوشش ارتباطی وجود ندارد، اما در مناسبت‌های خاص، ممکن است برای ارائه سرویس مورد نیاز، مشکلاتی بروز کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی اظهار داشت: برای این مناسبت‌های خاص همچون لحظه تحویل سال و ۲۸ صفر، تلاش می شود با افزودن سایت‌های بی.تی.اس سیار، ظرفیت موجود تا ۲ برابر بیشتر شود.

وی با اشاره به فعال بودن بیش از هفت میلیون مشترک در روزهای انتهایی ماه صفر در حرم مطهر رضوی، عنوان کرد: چنانچه به جای سایت‌های سیار، سایت‌های دایمی ایرانسل و همراه اول نصب شود، وضعیت ماندگار و مشکلات زائران و مردم به طور کامل برطرف می‌شود.

اوج عزاداریها و سوگواری های حسینی در دهه پایانی ماه صفر است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور راهی مشهدالرضا شده و آیین های سوگواری را در کنار حرم علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می کنند که بنا بر اعلام معاون فرهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی پیش بینی می شود در این بازه زمانی ۶ تا ۸ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر کنند.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *