آخرین دادگاه تعاونی اعتبار «اعتماد ایرانیان» برگزار شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

چهارمین و آخرین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان» با حضور متهمان، جمعی از شاکیان، وکلای مدافع و اصحاب رسانه برگزار شد.

این دادگاه در چارچوب دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی سید هادی منصوری در مشهد برپا شد.

به نقل از میزان، رئیس دادگاه جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور در ابتدای این نشست خطاب به متهمان گفت: در بیان اظهارات خود صداقت، قانون و اخلاق را در نظر داشته باشید. منصوری به روند رسیدگی به اتهامات مطرح در پرونده موسوم به «تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان»، فرصت متهمان برای جبران مافات و معرفی اموال اشاره و بیان کرد: هدف، ضمن اجرای قانون و مجازات متهمان، حفظ منافع و اموال مال‌باختگان و سپرده‌گذاران است، لذا امیدواریم در فرصت اعطایی از سوی دادگاه، متهمان اقدامات مؤثری به انجام رسانده باشند. در ادامه این نشست قضایی، متهمان و وکلای آنان به ارائه دفاعیات در برابر پرسش‌ها و موارد مطرح مطابق با کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پرداختند.

همچنین موارد اتهامی از جمله «اخلال در نظام اقتصادی کشور» طبق کیفرخواست صادره توسط نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد دوباره به متهمان تفهیم شد و نماینده جمعی از شاکیان این پرونده مطالبی را به دادگاه تقدیم کرد و خواستار اعمال قانون در خصوص متهمان و حفظ حقوق شکات شد. رئیس دادگاه جرائم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور نیز از متهمان و وکلای آنان خواست تا از آخرین فرصت‌ موجود برای استرداد اموال شاکیان و سپرده‌گذاران استفاده کنند که این اظهارات با استقبال شکات حاضر در‌ صحن دادگاه مواجه شد.

٢۵ اسفند پارسال نخستین نشست دادگاه محاکمه متهمان پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در مشهد آغاز شد که طی آن نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و در ادامه نماینده و وکیل مدافع شکات نیز اظهارات خود را ارائه کردند. دومین نشست دادگاه این پرونده نیز ٢۶ اسفند گذشته برگزار شد که در آن متهمان علی محمدکریم‌پور، احمد حاجی‌زادگان، محمدعلی زنده‌دل و مهدی حسام برای ارائه دفاعیات در جایگاه قرار گرفتند.

نشست سوم دادگاه پرونده تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان نیز ٢٧ اسفند پارسال برگزار شد که طی آن نیز متهم محمد‌مهدی پورسلیمی به ارائه دفاعیات خود پرداخت و وکیل نماینده جمعی از شکات نیز توضیحات خود را در دادگاه ارائه کرد. بانک مرکزی بهمن ١٣٩٠ اعلام کرد: تعاونی اعتبار ‌اعتماد ایرانیان فاقد مجوز فعالیت است و هیئت‌مدیره آن نیز صلاحیت لازم را برای تصدی امور ندارند. مؤسسه تعاونی اعتبار ‌اعتماد ایرانیان با برپایی ۶٠٠ شعبه در سطح کشور فعالیت داشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *