تخلف بزرگ آبی در سد «ارداک» مشهد شناسایی شد

  • ۱۰ ماه قبل
  • 0

رییس گروه حفاظت و بهره برداری آبهای سطحی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: متخلفان برداشت غیر قانونی آب در بالا دست سد «ارداک»، تامین کننده بخشی از آب مشهد شناسایی و ادوات آنان توقیف شد.

حمیدرضا استیلایی با بیان اینکه این متخلفان با استفاده از موتور پمب آب بالا دست سد ارداک را به صورت غیر قانونی برداشت می کردند، افزود: کنترل دقیق آب‌های ورودی به دریاچه سد ارداک از نیمه خرداد امسال آغاز شده و با جدیت ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد: بدنبال گشت زنی سه تیم گشت و بازرسی در بالا دست سد ارداک به صورت مستمر در چهار روز هفته، با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هشت موتور تلمبه و دیزل ژنراتور در محدوده روستاهای “بقمج ،میانمرغ ،آبقد و تلغور” جمع‌آوری شد.

رییس گروه حفاظت و بهره برداری آبهای سطحی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اضافه کرد: برداشت غیر مجاز توسط این تعداد موتور تلمبه‌ها ۱۵۰ لیتر در ثانیه بود که این میزان برداشت حدود ۵۰ درصد حجم آبی است که از ارداک به مشهد منتقل می‌شود.

استیلایی گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، گشت و بازرسی بالادست سدهای طرق و کارده نیز برای جلوگیری از تخلفات آبی در دستور کار امور منابع آب مشهد قرار دارد و به زودی عملیاتی می‌شود.

سد ارداک در حدفاصل مشهد و چناران با فاصله ۷۰ کیلومتری از مشهد و در بخش گلبهار از شهرستان چناران قرار گرفته‌ است.

حجم مخزن سد ارداک نیز ۳۰.۳ میلیون مترمکعب است که هم‌اینک حدود ۸.۵۲ میلیون متر مکعب از حجم این سد آب دارد.

منبع :ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *