۱۰۰۰ ساختمان در مشهد نیازمند بررسی ایمنی هستند

  • ۸ ماه قبل
  • 0

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در شهر مشهد بالغ بر ۱۰۰۰ ساختمان نیازمند بازدید میدانی از نظر ایمن بودن براساس فرایندهای تکمیلی هستند.

محمدعلی منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص ساختمان‌های ناایمن مشهد اظهار کرد: با توجه به تکمیل فرم‌های شماره ۱ و ۲ دستورالعمل پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلندمرتبه در شهر مشهد، بالغ بر ۱۰۰۰ ساختمان حائز اولویت ارزیابی براساس فرمول و محاسبه E (ساختمان‌های دارای ضریب بالای نیم) شناسایی شده‌اند که نیازمند بازدید میدانی براساس فرایندهای تکمیلی هستند.

وی در پاسخ به اینکه علت اعلام نشدن اسامی ساختمان‌های ناایمن عنوان کرد: ساختمان‌های مورد بررسی باید مورد بازدید میدانی قرار گیرند. فرایند، تکمیل و نهایی شدن چک‌لیست‌های بازدید باید در کارگروه استانی مصوب شوند تا این اقدام با یک سازوکار یکسان صورت پذیرد.

منصوری بیان کرد: فعلا براساس دستورالعمل وزارت کشور همان فرم‌های مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در مورد سازه و چک‌لیست شماره ۲ در موضوع آتش‌نشانی ملاک ارزیابی است. در فرم شماره ۱ موضوع بررسی‌ها شامل سال احداث، تعداد طبقات، نزدیکی به گسل، سیستم سازه‌ای سقف و… مطرح است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: جلسات کارگروه و کمیته فنی ذیل آن تشکیل شده و جهت اصلاح، رفع ایراد و ایمن‌سازی ساختمان‌های شناسایی شده و دارای اولویت ارزیابی، فرایند اجرایی تعریف شده که پس از تصویب در جلسه کارگروه استانی قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی در خصوص چگونگی برخورد با ساختمان‌های ناایمن تصریح کرد: در فاز اجرایی براساس نوع ساختمان و اقدامی که باید صورت گیرد، پس از تایید فرایند اجرایی در کارگروه، فازبندی مراحل اجرا براساس نوع ساختمان به مالک ابلاغ خواهد شد.

منصوری ادامه داد: در خصوص ضمانت اجرایی، دادستان مرکز استان از اعضا این کارگروه استانی است که بر حسب اقتضا از این پتانسیل استفاده خواهد شد.

منبع :ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *