۱۰ «چشمه‌بار» در راه‌آهن خراسان به شبکه ریلی کشور متصل است

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: ۱۰ «چشمه بار» یا مرکز عمده تخلیه بارگیری کالا و مواد اولیه در این ناحیه ریلی از طریق خطوط فرعی و اقتصادی به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

مصطفی نصیری ورگ افزود: فولاد خراسان در نیشابور، پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس، منطقه ویژه سرخس و مجتمع ایران خودرو در بینالود مشهد از عمده ترین مراکز صنعتی هستند که در این ناحیه راه آهن به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

وی بیان کرد: پارس فولاد سبزوار در محدوده شهر «حکم آباد» شهرستان جوین نیز در دولت سیزدهم به شبکه ریلی کشور متصل شده است، با وجود «خط آنتنی» احداث شده اکنون روزانه یک قطار باری وارد مجتمع پارس فولاد شده و گندله و سنگ آهن بارگیری شده از خواف را در این مجتمع تخلیه می کند.

مدیر کل راه آهن خراسان بیان داشت: در راستای سیاست حمل بارهای عمده، کارخانه قند جوین از طریق یک خط آنتنی به ایستگاه نقاب، یک سایت تخلیه گاز مایع به ایستگاه سلام، شرکت نفت “زال پارس” که متعلق به بخش خصوصی است به ایستگاه شهید مطهری، سیلوی غلات شهر فیروزه به ایستگاه راه آهن عطار و سیلوی گندم شهر مشهد نیز به ایستگاه راه آهن این شهر متصل شده است.

نصیری ورگ اضافه کرد: علاوه بر اینها چهار سایت بارگیری متعلق به بخش خصوصی نیز در ایستگاه های راه آهن توسط فعالان این حوزه برای تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری راه اندازی شده که ۲ مورد در ایستگاه شهید مطهری و یکی در سرخس و دیگری در ایستگاه فریمان است.

پارسال ۴۰۳ هزار تن محموله داخلی در منطقه راه‌آهن خراسان بارگیری و حمل شده که نیمی از آن معادل ۱۹۵ هزار تن محصول گوگرد پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس به مقصد بندرعباس بوده است.

بقیه اقلام بارگیری شده در این ناحیه ریلی به ترتیب از دیگر چشمه های بار داخلی شامل مجتمع فولاد نیشابور، شرکت ایران خودرو خراسان و دیگر مراکز بوده است.

بر اساس اعلام راه آهن خراسان علاوه بر حمل مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی استان و تولیدات کارخانجات، حمل ۱.۴ میلیون تن مواد اولیه و مایحتاج صنعتی و مصرفی مردم استان از بنادر و دیگر نقاط کشور بارگیری و در باراندازهای ریلی خراسان رضوی تخلیه شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *