راه‌اندازی ۶ کیلومتر از مسیر خط سه قطارشهری مشهد در سال آینده

  • ۱۱ ماه قبل
  • 0

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: اگر تامین اعتبار صورت بگیرد، شش کیلومتر از مسیر خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی می‌شود.

سید‌خلیل منبتی اظهار کرد: در حال جابه‌جایی دستگاه تی‌بی‌ام برای حفاری خط سه مترو قطار شهری به سمت ضلع شرقی هستیم. حدود چهار ماه پیش مراسمی برای بیرون آوردن این دستگاه داشته‌ایم و از آن زمان در حال دمونتاژ هستیم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: قطعات زیادی حمل شده است اما امشب بزرگترین قطعه دستگاه تی بی ام  که ١۴٠ تن وزن دارد جابه‌جا می‌شود. این دستگاه به میدان حافظ،  بلوار نماز، جانباز، فلسطین و در انتها امامت ۴٩  را طی می‌کند و تا ۶ صبح طول خواهد کشید.

منبتی در خصوص وضعیت اعتبارات خطوط مترو مشهد گفت: پیگیری ها مصوبات سفر و مصوبات دولت در دست اجرا است و همچنین تقاضای صدور مجوز انتشار چندهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را نیز کرده‌ایم.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: ساخت و راه‌اندازی مترو هزینه سنگینی دارد. در گذشته برای ساخت خط یک ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده اما الان هر کیلومتر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. اگر تامین اعتبار صورت بگیرد ۱۴۰۳ شش کیلومتر مسیر خط سه از میدان شهدا تا پایانه مسافربری راه‌اندازی می‌شود.

منبع :شهرآرانیوز

انتهای پیام ://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *