تعداد ۳۷۵هزارنفر در استان خراسان رضوی متقاضی مسکن ملی می باشند

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی  در خصوص آخرین شرایط تحقق اجرای طرح ملی مسکن در استان گفت: از ۴ میلیون واحد مسکونی که دولت وعده داده است طبق آنچه که مقرر گردیده ۴۰۰ هزار واحد سهم استان خراسان رضوی است.
یوسف زاده با بیان اینکه بر حسب اسناد آمایش و سرزمین برشی که برای استان ما ابلاغ شده تامین زمین برای ۱۴۰ هزار واحد مسکونی است اظهار کرد: با تاکید ریاست جمهوری و همراهی و همکاری استاندار خراسان رضوی هدف این است که برای کلیه متقاضیان که ثبت نام و احراز هویت شده‌اند تعهد دادیم زمین واحد مسکونی آنها را تامین نماییم.
وی بیان کرد: از ابتدای ثبت نام در طرح ملی مسکن در خراسان رضوی ۳۷۵ هزار نفر در استان متقاضی مسکن ملی هستند که از این تعداد متقاضیان حائز شرایط تاکنون ۱۱۰ هزار نفر و افرادی که تاییدنهایی شده‌اند ۹۵ هزار نفر بوده اند.
پیش بینی تایید صلاحیت ۲۰۰ هزار متقاضی در استان
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهارکرد : با وجود شرایط موجود برنامه ریزی ما برای ۲۷۰ هزار نفر است که فرم جیم آنها سبز شده  که با روند تایید صلاحیت هایی که برای متقاضیان طرح ملی مسکن  وجود دارد پیش‌بینی می شود متقاضیانی که تمامی شرایط را برای تایید نهایی داشته باشند عددی زیر ۲۰۰ هزار نفر را شامل شوند. با این وجود بنا داریم با زمین های مناسبی که در نظر داریم به تمامی درخواست های متقاضیانی که تایید صلاحیت شدند پاسخ دهیم.
یوسف زاده همچنین  درابتدای دولت برای ۲۷ هزار واحد مسکونی تامین زمین شده بود که در حال حاضر می توانیم بگوییم به دنبال ۱۵۳ هزار واحد هستیم  که از این تعداد تامین زمین این واحدها به ۱۳۶ هزار واحد مسکونی رسیده است.این در حالی است که در طول سالیان متمادی اجرای طرح مسکن مهر در دولت های قبلی تنها ۱۱۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شده است.
وی در خصوص وام ودیعه مسکن نیز گفت: حدود ۴۰هزار نفر از استان در سامانه برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به متقاضیانی که مدارک لازم را به بانک ها ارائه کردند تاکنون وام پرداخت شده است.
یوسف زاده درخصوص وضعیت ساماندهی زمین و مسکن در حاشیه شهر مشهد و اجرا طرح تفضیلی بیان کرد:حدود ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای موضوع حاشیه شهر مشهد در نظر گرفته شده است که دستگاه های مرتبط طبق تعهداتی قانونی که دارند پای کار آمدند ضمن اینکه اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن نیزبسیار خوب بوده و نزدیک به ۱۴ مصوبه در مورد حاشیه شهر مشهد داشتیم که اجرایی می شود.طرح تفضیلی نیز در حال اتمام است تا طرح کامل شود ضمن اینکه این طرح کمتر از ۷ ماه قبل به شهرداری ها ابلاغ شده است.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: طبق برآوردهای کارشناسی شده کشورما سالیانه ۶۰۰ هزار واحد مسکونی نیازدارد، کافی است در طول یک دوره مدیریت کشور این کار نادیده گرفته شود و تعهدات ساخت مسکن به مانند دولت قبل روی هم تل انبار شود که این موضوع  مشکلات را مشکل افزایش می دهد.
علیرضا فخاری تاکیدکرد: در شهر مشهد با کمبود زمین مواجه هستیم و قصد نداریم به حاشیه شهر برویم و آنجا را گسترش دهیم. پس به شناسایی زمین هایی در داخل شهر پرداختیم که متعلق به اراضی آستان قدس رضوی است که توافقات اولیه در این باره رسیده ایم.
وی افزود: چنانچه توافقات اولیه ای که عنوان شد با آستان قدس رضوی حاصل شود در جنوب شرق مشهد ساخت ۳۰ هزار واحد در این اراضی به سرانجام خواهد رسید.

خبرنگار: زهره وحیدی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *