راز کاپوت های خون آلود!

  • ۸ ماه قبل
  • 0

دزد سابقه داری که با تلاش نیروهای انتظامی در مشهد دستگیر شده است، راز کاپوت های خون آلود خودروهای سمند را فاش کرد.

سپیده دم بیست و پنجم مرداد، ماموران گشت نامحسوس کلانتری آبکوه که عملیات گسترده ای را برای ردزنی سارقان در اجرای مرحله دیگری از طرح ارتقای امنیت اجتماعی آغاز کرده بودند، ناگهان مردی را دیدند که دستش زیر کاپوت یک دستگاه خودروی سمند گیر کرده بود و به زحمت تلاش می کرد دستش را از داخل موتور خودرو خارج کند.ماموران که به رفتارهای این مرد در آن ساعت از بامداد به شدت مشکوک شده بودند در حالی به سوی او حرکت کردند که مرد مذکور کامپیوتر خودرو را بیرون کشید و با مشاهده خودروی پلیس پا به فرار گذاشت.

نیروهای انتظامی که دیگر تردیدی نداشتند با سارق قطعات خودرو روبه رو شده اند بی درنگ به تعقیب وی در بولوار خیام شمالی پرداختند و بعد از طی مسافتی او را با چند فن رزمی به دام انداختند. در بازرسی بدنی از متهم مذکور که خود را «علی – آ» معرفی می کرد، دو دستگاه کامپیوتر خودروی سمند کشف شد که در زیر پیراهن خود مخفی کرده بود. دقایقی بعد با انتقال سارق ۴۰ ساله به مقر انتظامی ، بازجویی های تخصصی از وی با دستور سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری آبکوه مشهد) آغاز شد. بررسی های مقدماتی حکایت از آن داشت که متهم در پوشش جمع آوری ضایعات در کوچه و خیابان های خلوت پرسه می زند و پس از شناسایی خودروهایی که قفل کاپوت ندارند و از تجهیزات ایمنی کافی برخوردار نیستند، اقدام به سرقت کامپیوتر ( ای سی یو) می کند.

این دزد سابقه دار که قبلا نیز به جرم سرقت راهی زندان شده بود، با صدور دستورهای ویژه ای از سوی قاضی دکتر جوانبخت (قاضی شعبه ۲۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) در اختیار افسران دایره تجسس قرار گرفت تا تحقیقات بیشتری درباره سرقت های وی انجام شود. به همین دلیل بازجویی های فنی زیرنظر سرگرد طیوری (رئیس دایره تجسس کلانتری) در حالی ادامه یافت که زخم های روی دست متهم راز کاپوت های خون آلود را برملا کرد.این سارق حرفه ای در این باره به افسران دایره تجسس گفت: من بیشتر از خودروهای سمند سرقت می کردم و برای این دستبردها مجبور بودم اندکی کاپوت خودرو را بالا ببرم که دستم از زیر کاپوت به موتور خودرو برسد، اما وقتی سوکت های کامپیوتر خودرو را می کشیدم که آن را بیرون بیاورم، دستم در برخورد با لبه کاپوت ها زخمی می شد و خون آن روی خودرو باقی می ماند!

این دزد ۴۰ ساله ضمن اعتراف به ۲۰ فقره سرقت کامپیوتر خودرو ادامه داد: من به مواد مخدر صنعتی از نوع کریستال اعتیاد دارم و به همین دلیل هم به تنهایی سرقت می کنم تا هزینه های خرید مواد مخدر را بپردازم!

سارق شب رو که دستبرد به خودروها را از ساعت ۲ تا ۶ بامداد آغاز می کند،مدعی شد: هر کامپیوتر سرقتی را به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان به مالخر جوانی در منطقه خواجه ربیع می فروشم و در قبال آن کریستال می گیرم البته گاهی نیز مبالغ اندکی پول برای مخارج زندگی ام از مالخر می گیرم، چون من متاهل هستم و در همان منطقه خواجه ربیع زندگی می کنم! اما بیشتر هزینه های فروش کامپیوترهای سرقتی صرف خرید مواد مخدر می شود.

این دزد جوان در اعترافات خود اضافه کرد: دو دستگاه کامپیوتر کشف شده را همان شب سرقت کرده بودم، اما بقیه سرقت ها را در مناطق ابوطالب، شفا، خواجه ربیع، فرامرز عباسی، کوی امیرالمومنین (ع)، بولوار جانباز و … انجام داده ام.

بنابر گزارش روزنامه خراسان، نیروهای کلانتری آبکوه با استفاده از راهنمایی های قاضی پرونده، عملیات دستگیری مالخر و دیگر افراد احتمالی مرتبط با سرقت های کامپیوتر خودروها را در حالی آغاز کرده اند که دزد سابقه دار ادعا می کند همدستی در ارتکاب جرم ندارد!

منبع:خراسان

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *