• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • ورزش استان‌ها جهان پژوهش پلاس زندگی عکس فیلم گرافیک سایر آرشیو حسینیه ایرنا ۱۸ مرداد ۱۴۰۱،‏ ۸:۱۱ کد خبرنگار: ۳۱۴۹ کد خبر: ۸۴۸۴۷۸۳۰ استان‌ها خراسان رضوی برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا مشهد ۱۰۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

ورزش استان‌ها جهان پژوهش پلاس زندگی عکس فیلم گرافیک سایر آرشیو حسینیه ایرنا ۱۸ مرداد ۱۴۰۱،‏ ۸:۱۱ کد خبرنگار: ۳۱۴۹ کد خبر: ۸۴۸۴۷۸۳۰ استان‌ها خراسان رضوی برچسب‌ها کرونا ویروس کرونا مشهد ۱۰۵ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۴۴۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۰۵ بیمار بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی مراقبت می شوند.

دکتر محمد پهلوان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز هم اکنون ۳۸۳ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند که از این تعداد ۹۴ بیمار بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه بستری و تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که سهم بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۹۷ بیمار جدید است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۶۲ بیمار سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کرده‌اند.

پهلوان با تاکید بر این که در شرایط کنونی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها، حفظ فاصله اجتماعی و تکمیل و یا دریافت دز یادآور واکسن کرونا بهترین راهکار کنترل همه گیری کروناست، از عموم مردم خواست در صورت ابتلا به علائم مشکوک به کرونا، ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ و دریافت راهنمایی های لازم به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۴۴۳ هزار و ۸۰۱ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۲ هزار و ۵۱۵ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۱۱۲ هزار و ۸۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۴۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۷۴۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۶۵۹ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۷۵ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۸۱ دُز رسیده است.

هم اکنون ۱۳۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

منبع : ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *