سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی» برگزار می‌شود

  • ۲ سال قبل
  • 0

بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، در آستانه اربعین حسینی سلسله نشست‌های «اربعین‌شناسی» را در قالب «مدرسه تابستانه اربعین» برگزار می‌ کند.

به گزارش آستان نیوز، این سلسله نشست‌ها در قالب ۴ برنامه یک روزه در تاریخ نهم شهریورماه در دو نوبت صبح و عصر در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.
نخستین نشست به مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین حامد ملکوتی‌تبار، مدیر هیئت اندیشه‌ورز اسلام و ادیان و سخنرانی آیت‌الله مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان و عبدالحمید طالبی رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با موضوع «اربعین از منظر تمدنی» برگزار می‌شود.
نشست دوم نیز به مدیریت محمد حسین محمدپور پژوهشگر گروه ادیان و مذاهب بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با محوریت «زیارت پیاده از نگاه ادیان و دین پژوهی» و سومین نشست با عنوان «اربعین و ظریفت‌های فرهنگی آن» به مدیریت دکتر حسین مهربانی فر؛ استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه علوم اسلامی رضوی تدارک دیده شده است.
چهارمین نشست نیز با موضوع «اربعین و پاسداشت آن در دنیای معاصر» و مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسین بی‌ریایی؛ دبیر اجرایی فصلنامه اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی برگزار می‌شود.
اختتامیه این سلسله نشست‌ها نیز با موضوع «اربعین و بررسی تاثیرات آن بر تداوم و تقویت جبهه مقاومت» با حضور آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبائی اشکذری نماینده سابق رهبری در سوریه و مدیر موسسه جبل الصبر تدارک دیده شده است.
علاقمندان برای شرکت غیر حضوری در این نشست‌ها می‌توانند به لینک webinar.aqr.ir/bnd مراجعه کنند.

منبع :آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *