• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • افزایش ۵ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی/ شناسایی ۴۳۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز

افزایش ۵ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی/ شناسایی ۴۳۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز

  • ۲ سال قبل
  • 0

سخنگوی صنعت برق خراسان گفت: میزان مصرف برق در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین ۵ درصد افزایش داشته است. همچنین بیشترین میزان مصرف برق از ابتدای سال جاری تاکنون مربوط به روز چهارشنبه، هشتم تیرماه است.

حسن حشمتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش میزان مصرف برق در خراسان رضوی طی روزهای اخیر اظهار کرد: پیک بار استان در این روز ۳۱۴۶ مگاوات بوده که ۱۷۶۷ مگاوات آن مربوط به مشهد است. همچنین مدیریت بار در استان نیز ۴۳۲ مگاوات بوده است.

وی افزود: میزان مصرف برق در سال جاری در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین ۵ درصد افزایش داشته است. همچنین بیشترین میزان مصرف برق از ابتدای سال جاری تاکنون مربوط به روز چهارشنبه، هشتم تیرماه است.

سخنگوی صنعت برق خراسان با ذکر دو عامل در رشد مصرف برق خراسان رضوی طی سال‌های اخیر عنوان کرد: رشد مصرف برق در استان طی سال‌های اخیر ناشی از دو عامل است. اول اینکه هرساله به تعداد مشترکان در مدار افزوده شده و نصب اشتراک‌های جدید صورت می‌گیرد و دوم اینکه مصرف برق به دلیل استفاده از تجهیزات جدید برقی در منازل افزایش پیدا کرده است.

نقص فنی، علت قطعی برق در برخی مناطق مشهد 

حشمتی با اشاره به علت قطعی برق در برخی مناطق مشهد چند روز  قبل تصریح کرد: تاکنون برنامه‌ریزی مبنی بر قطع برق خانگی ناشی از کمبود تولید در استان نداشتیم و علت برخی گزارش‌ها مبنی بر قطعی برق در برخی مناطق مشهد نقص فنی بوده است. لازم به ذکر است که به هنگام گرمی هوا احتمال به‌وجود آمدن نقص فنی افزایش پیدا می‌کند، اما تعداد این موارد در مشهد تاکنون بسیار جزئی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: علت عدم اطلاع‌رسانی این قطعی‌ها نیز به دلیل ناگهانی و ناخواسته بودن آن است، زیرا امکان وقوع چنین اتفاقاتی در هر روز از سال وجود دارد و نقص فنی عامل قطعی برق است. این مشکلات نیز توسط واحدهای اتفاقات و عملیات برطرف می‌شود.

افزایش قیمت برق مشترکین پر مصرف 

سخنگوی صنعت برق خراسان گفت: احتمال کاهش درصد مشترکان پرمصرف در استان به دلیل پایش منظم و افزایش قیمت قبوض وجود دارد، اما تا پایان دوره تابستان نمی‌توان در این مورد به طور قطع اظهار نظر کرد.

حشمتی با اشاره اداره‌ها و سازمان‌های دولتی تاکید کرد: این ادارات در صورت رعایت نکردن مصرف برق دچار قطعی خواهند شد و این قطعی برق به صورت سیستماتیک و هوشمند صورت می‌گیرد. همچنین در صورت تکرار تخلفات، لیست ادارات پرمصرف به استانداری و سپس به وزارت کشور اعلام خواهد شد و در صورت لزوم برخورد با این ادارات از سوی ادارات کل صورت خواهد گرفت.

قطع برق ۱۱۰ اداره‌ و سازمان دولتی پر مصرف در مشهد

وی افزود: لازم به ذکر است که همکاری ادارات در استان مبنی بر کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته به جز هفته ابتدایی شایسته توجه بود و کاهش چشمگیری در میزان مصرف و قطعی برق این ادارات داشتیم. همچنین از ابتدای شروع این طرح یعنی اواسط خرداد تاکنون ۱۱۰ مورد قطعی برق در اداره‌های مشهد اتفاق افتاده است.

سخنگوی صنعت برق خراسان با اشاره به برنامه‌های تعیین شده به منظور برخورد با مشترکان پرمصرف‌ عنوان کرد: مشترکان پرمصرف به غیر از ادارات، صنایع و چاه‌های کشاورزی به طور منظم پایش شده و اگر مصرف برق آن‌ها از میزان تعیین شده بیشتر باشد با قطعی برق مواجه خواهند شد. همچنین زمانی که میزان تولید برق با مصرف برق همخوانی نداشته باشد، باوجود اخطار مصرف به اداره‌ها و صنایع این اخطار به واحدهای تجاری و مسکونی پرمصرف نیز داده می‌شود.

شناسایی ۴۳۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در مشهد طی سال جاری 

حشمتی با اشاره به کاهش مزارع استخراج رمز ارز در استان طی سال جاری خاطرنشان کرد: در سال جاری ماینرها دیگر به صورت مزرعه و تجمعی نیستند و از نیمه دوم سال گذشته برخورد جدی با آن‌ها صورت گرفت. البته تعداد آن‌ها به صفر نرسیده اما موارد بسیار کمی از آن‌ها به صورت انبوه و مزرعه‌ای در استان یافت می‌شود. از ابتدای سال جاری تا کنون ۴۳۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در مشهد شناسایی شده است.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *