محور کاشمر به شادمهر تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسد

  • ۲ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی از به بهره‌برداری رسیدن قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ خبر داد.

یعقوبعلی نظری روز جمعه در بازدید از باند دوم محور شادمهر به کاشمر اظهار کرد: هر چند منابع سفر ریاست جمهور به خراسان رضوی محقق خواهد شد اما اصرار داریم که در سال ۱۴۰۱ تأمین شود، باید در این خصوص تدابیر لازم اتخاذ شود تا دچار چالش زمان نشویم.

وی با بیان اینکه در قطعات دو و سه باید مشکل زیرگذرها رفع شود، بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی ضمن اینکه باید پروژه را تعیین، انتخاب و طراحی کند پیگیر منابع مورد نیاز هم باید باشد.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه تا هفته دولت سال آینده خودمان را مکلف به بهره‌برداری از محور سه راهی شادمهر به کاشمر کنیم، افزود: کاری که تاکنون شده قابل قبول نیست و باید برنامه زمان‌بندی صورت گیرد.

وی مطرح کرد: طی ۱۵ ماه آینده باید بر اساس برنامه زمان‌بندی محور سه راهی شادمهر به کاشمر به اتمام برسد، در این خصوص همه مسئولان شهرستانی و استانی به خصوص نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی کمک کنند.

نظری با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد منابع آماده است ولی برای باقی منابع باید پیگیری لازم صورت گیرد تا محقق شود، از مسئولان مربوطه خواست قطعه دوم را به سرعت آماده کرده تا به بهره‌برداری برسد.

وی تأکید کرد: نهایت تا پایان سال ۱۴۰۳ کل محور ۱۱۰ کیلومتر سه راهی شادمهر تا انابد باید به پایان برسد.

بهره‌برداری از قطعه دوم در صورت تخصیص اعتبار

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در این بازدید طول محور سه راهی شادمهر تا انابد را ۱۱۰ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بخش اول پروژه در قالب ۵۳.۵ کیلومتر از سه راهی شادمهر تا کاشمر است.

عباس یوسف‌زاده  افزود: عملیات قطعه اول از کاشمر تا مقابل پمپ بنزین کیلومتر ۱۶ انجام شده و در حال بهره‌برداری است، فقط موارد مختصری دارد که سعی می‌شود رفع شود، قطعه دوم نیز به طول ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم هم به طول ۲۰ کیلومتر است.

وی پیشرفت قطعه دوم را ۱۵ درصد اعلام نمود و اظهار کرد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای مسائل مالی در بهترین زمان ممکن پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: قطعه آخر پروژه با توجه به مصوبات سفر ریاست جمهور استان مناقصه برگزار شده و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم، امیدواریم طی هفته‌های آتی پیمانکار قطعه سوم انتخاب و عملیات آغاز شود.

وی عنوان کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته با توجه به سفر ریاست محترم جمهور به خراسان رضوی تلاش می‌شود منابع جذب و پنج کیلومتر قطعه دوم تا پایان مردادماه و پنج کیلومتر دیگر تا پایان آبان ماه امسال افتتاح شود.

یوسف زاده تصریح کرد: در مجموع ۱۰ کیلومتر از قطعه دوم محور کاشمر به شادمهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۰ کیلومتر دیگر قطعه دوم سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: اگر تخصیص اعتبارات به موقع انجام شود تا شهریور سال آینده قطعه دوم به بهره‌برداری خواهد رسید، اما برای قطعه سوم با پیش بینی منابعی که صورت گرفته و سفر ریاست جمهور هفته آینده مناقصه انجام می‌شود.

وی افزود: تلاش می‌شود سال آینده ۲۰ کیلومتر از قطعه سوم را افتتاح کنیم و یک فاز را یا در اواخر ۱۴۰۲ یا اوایل ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسانیم.

وی بیان کرد: با توجه به جذب منابع می‌شود برنامه را فشرده‌تر نمود، اگر ۷۰۰ میلیارد تومان منابع را بتوانیم جذب کنیم تا ۱۵ ماه آینده می‌شود کل محور سه راهی شادمهر به کاشمر را به بهره‌برداری رساند

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *