• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • استاندار: ایجاد ۱۱۵ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است

استاندار: ایجاد ۱۱۵ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی برنامه‌ریزی شده است

  • ۲ سال قبل
  • 0

یعقوبعلی نظریدر جمع ایتام نخبه در مشهد افزود: ایجاد اشتغال از مباحث مهم در استان است، برای ایجاد اشتغال باید جریان اقتصادی کشور رونق داشته باشد تا تولید، صادرات و واردات و در نتیجه اشتغال افزایش یابد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با کاهش موانع تولید و فعالیت و ارتقای بنگاه‌های تولیدی اشتغال در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌شود و راه برون از بیکاری رونق اقتصادی و ارتقای زیرساختی در کشور و به تبع آن در استان است.

نظری ادامه داد: باید از درون جوشش داشته باشیم، هیچ جامعه ای بدون جوشش از درون به استقلال و خودکفایی نمی‌رسد، امیدواریم در کشور رونق ایجاد و واحدهای تولیدی و اقتصادی با رفع موانع به صورت موثر فعال باشند و به اشتغال آفرینی ختم شود.

وی در خصوص تامین مسکن اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در دستور است و کل سهم استان در چهار سال ۴۰۰ هزار مسکن است که در دو مرحله ساخته می شود برخی پروژه‌ها آغاز شده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مشکل کشور در شرایط فعلی مباحث اقتصادی و معیشتی مردم است و تحریم‌های طولانی و سوء مدیریت ها باعث ایجاد دغدغه شده است.

نظری افزود: انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی داشته که این دستاوردها باید برای نسل بعد از انقلاب تبیین شود، انقلاب اسلامی همچنین در نجات‌بخشی ملتها نظیر فلسطین، لبنان و یمن نقش ایفا کرد و باید این مهم تبیین شود و دغدغه‌های اقتصادی مانع از این تبیین نشود.

وی در خصوص برجام نیز اظهار کرد: عزم آمریکاییان به نتیجه رسیدن این سند است و همه رفت و برگشتها برای امتیازگیری است، تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران نیز با حفظ کرامت کشور و خطوط قرمز مذاکرات را دنبال می‌کنند تا خسارتی به کشور وارد نشود.

مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) در خصوص تهیه جهیزیه مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: در سال قبل پنج هزار سری جهیزیه توزیع شد و در سال ۱۴۰۰، سرانه تهیه هر جهیزیه در استان ۱۳ میلیون تومان بود که رقم کمی بود لذا با خیرین هم‌افزایی صورت گرفت و برای تهیه هر جهیزیه خیران نیز ۱۳ میلیون تومان کمک کردند و پنج قلم کالای اساسی تهیه شد.

رضا سلم‌آبادی افزود: ابزار و لوازم مورد نیاز دانشجو در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ تا ۲۰ میلون تومان وام دانشجویی چهار درخواست قابل پرداخت بوده و امسال نیز اگر درخواستی وجود داشته باشد، این وام پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد استان سال گذشته ۲۰ هزار فرصت شغلی با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در استان ایجاد کرده است.

وی ضمانت های سختگیرانه را از مشکلات فراگیر در کشور برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی بیان کرد و از استاندار خواست: در کارگروه اشتغال استان به مدیران بانکی تاکید شود که همراهی لازم را داشته باشند.

هم اینک ۲۱۲ هزار خانوار با جمعیتی افزون بر ۳۹۶ هزار نفر در خراسان رضوی به عنوان جمعیت معیشت بگیر و غیرمعیشت بگیر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

بیش از ۳۹۰ هزار نفر در استان ۶.۸ میلیون نفری خراسان رضوی، زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *