کمبود نیروی متخصص از چالشهای مراکز اقامتی خراسان رضوی است

  • ۲ سال قبل
  • 0

 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: این استان برای میزبانی از مسافران نوروزی در واحدهای اقامتی رسمی و موقت با ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ نفرشب در حال کسب آمادگی‌های نهایی است.

یوسف بیدخوری روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع هزار و ۷۵۵ واحد اقامتی رسمی و موقت شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر و اقامتگاه بومگردی در استان خراسان رضوی، بیش از ۹۰ واحد هنوز بازگشایی نشده‌ و افزون بر هزار و ۶۵۰ واحد برای تعطیلات نوروزی امسال میزبان مسافران هستند.

وی ادامه کرد: شمار واحدهای اقامتی تعطیل شده در این استان ۴۱ هتل، ۳۰ هتل آپارتمان و ۱۸ مهمانپذیر است که در پی اعمال محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته تعطیل شده و تاکنون موفق به بازگشایی نشده‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه بازگشایی واحدهای اقامتی دارای تعطیلی موقت همچنان اولویت این مجموعه است گفت: تاکنون ۴۰۰ خانه مسافر در مشهد مجوز فعالیت موقت دریافت کرده‌اند و ۲۸۲ واحد دیگر نیز در این بخش در حال طی مسیر دریافت مجوز هستند.

وی افزود: این واحدها حدود ۱۵ هزار نفرشب ظرفیت دارند و نظارت بر عملکرد و میزبانی این واحدها نیز همانند واحدهای دائم با جدیت و حساسیت انجام می شود.

بیدخوری ادامه داد: رعایت پروتکلهای بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دریافت سه دز واکسن کرونا برای شاغلان واحدهای اقامتی از موارد مورد تاکید و دارای حساسیت برای میزبانی از مسافران نوروزی است.

خراسان رضوی با برخورداری از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *