• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • رویکرد آستان قدس در حوزه امنیت غذایی قابل تقدیر است / آمادگی دولت برای تقویت همکاری‌ها در زمینه کشاورزی قراردادی

رویکرد آستان قدس در حوزه امنیت غذایی قابل تقدیر است / آمادگی دولت برای تقویت همکاری‌ها در زمینه کشاورزی قراردادی

  • ۱ سال قبل
  • 0

وزیر جهاد کشاورزی با تقدیر از نگاه و رویکرد آستان قدس رضوی در حوزه امنیت غذایی گفت: با توجه به اهمیت توسعه کشاورزی قراردادی برای تامین امنیت غذایی، آماده‌ایم همکاری‌ها با آستان قدس رضوی در این حوزه را تقویت کنیم.

به گزارش آستان‌نیوز، سید جواد ساداتی‌نژاد، در دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: امنیت غذایی، موضوع مهمی برای کشور و دارای تاثیر مستقیم در زندگی همه مردم است، به همین دلیل تمامی کسانی که برای تامین این امنیت تلاش می‌کنند، کار بزرگ و قابل تقدیری انجام می‌دهند.

ساداتی‌نژاد کشاورزی قراردادی را طرحی در راستای صیانت از کشاورزی در ایران و تقویت امنیت غذایی برشمرد و افزود: از آستان قدس رضوی درخواست داریم با توجه به تجربه خود در حوزه کشاورزی قراردادی، برای توسعه آن به ما کمک کند، چرا که امروز به‌روزترین و کارآمدترین ابزار حمایتی در این عرصه، کشاورزی قراردادی است و می‌تواند ضمن افزایش تولید، از معیشت مردم و کشاورزان نیز حمایت کند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در دولت سیزدهم توسعه کشاورزی را به عنوان یک ماموریت برای خود تعیین کرده‌ایم و انتظار داریم آستان قدس رضوی نیز این مهم را به عنوان یک ماموریت در دستور کار خود قرار دهد.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: در این مسیر ما نیز به عنوان بازوی حمایتی، آمادگی خود را اعلام می‌کنیم تا بتوان در قالب توافق‌نامه‌ منعقد شده با آستان قدس رضوی، تسهیل‌گر توسعه کشاورزی قراردادی در شرق کشور باشیم.

وی افزود: با توجه به فراوانی کشاورزی خرده مالکی در کشور ما، کشاورزی قراردادی راهکار حل مشکلات کشاورزی و تقویت امنیت غذایی است که در مسیر اجرای آن نیاز به حمایت و کمک آستان قدس رضوی داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید نام آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی در شرق کشور بدرخشد، ادامه داد: با توجه به وضعیت منابع آبی در کشور، اجرای الگوی کشت نیز موضوع مهمی است که در این زمینه نیز از آستان قدس رضوی درخواست داریم پیشتاز باشد.

ساداتی‌نژاد همچنین با اشاره به اهمیت تقویت رویکرد دانش‌بنیان در کشاورزی اظهار کرد: دولت سیزدهم از هر گونه حمایتی که در حوزه دانش‌بنیان  مورد نیاز باشد، دریغ نمی‌کند و  در همین راستا در حال توسعه مراکز و دهکده‌های نوآوری کشاورزی هستیم.

منبع:

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *