• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • شهردار مشهد؛ باید در درون شهر به دنبال امید برای مردم باشیم

شهردار مشهد؛ باید در درون شهر به دنبال امید برای مردم باشیم

  • ۳ سال قبل
  • 0

محمدرضا کلائی در مصاحبه با برنامه رادیویی پرس و جو، اظهار کرد: حجم کاری موجود در شهر مشهد نسبت به کاری که انجام می شود بیشتر بوده و همچنان بخش زیادی از کارها و اقدامات ما باقی مانده است.
وی افزود: علاقمندی به شهر مشهد باعث می شود که در انجام اقدامات خود در هیچ امری کوتاهی نکنیم.
شهردار مشهد با اشاره به اهمیت پروژه تقاطع آزادگان، بیان کرد: این پروژه نمونه یک تکنولوژی جدید است همچنین پروژه های شهرک شهید رجایی و شهید باهنر، از نظر کارکردی و پروژه حق تقدم عابر پیاده به لحاظ اجتماعی از اهمیت بالایی برای من برخوردار است.
کلائی تصریح کرد: بنده و همه همکارانم تلاش خواهیم کرد در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال اتفاقات خوبی را برای شهر مشهد رقم بزنیم. ما باید در درون شهر به دنبال امید برای مردم باشیم.
وی با اشاره به بازدید خود از روند فیلمبرداری فیلم نوروزی هشت آباد در حاشیه شهر مشهد، تاکید کرد: زمانی که بازدید به اتمام رسید یکی از ساکنان محله پنجتن از من پرسیدند؛ می دانید که چرا موضوع این فیلم را به دهه ۶۰ اختصاص داده اند؟! و در ادامه اینگونه پاسخ دادند؛ زیرا این محله از این دهه هیچ تغییری نکرده است.
شهردار مشهد ادامه داد: ما امکانات مختلفی برای خدمت رسانی به ساکنین این محله داریم، اما برای تهیه طرح تفصیلی برای این منطقه دچار مشکل هستیم.
کلائی در خصوص پروژه های شهر مشهد، عنوان کرد: در مجموعه مدیریت شهری یک برنامه چهار ساله تدوین شده که از سال ۹۷ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و ما باید برنامه هایی را که لحاظ کردیم به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه برای اینکه مجموعه مدیریت شهری بداند که باید بر چه پروژه های محوری کار کند، نیازمند شور و انگیزه بیشتری است، اضافه کرد: در این راستا ۵۰ پروژه مهم شهری تعریف شده است و باید برای اجرای این پروژه ها دقت بیشتری را به کار ببریم، باقی پروژه ها نیز برای برنامه های آتی در نظر گرفته شده است.
شهردار مشهد گفت: یکی از پروژه های مهم ما تامین منابع آبی پایدار برای آبیاری فضای سبز است و ما در این راستا شبکه جداسازی آب شرب از خام را لحاظ کردیم تا فضاهای شهری بزرگ را به آن متصل کنیم.
کلائی عنوان کرد: یکی دیگر از پروژه ها “حرم شهر” است که زمینه پیاده روی مسیرهای مشرف به حرم را ساماندهی کنیم. همچنین یکی دیگر از پروژه های شهری مشهد که مرتبط با منطقه توس است که امید داریم تا ۱۵ اسفند سال جاری تمامی موارد مرتبط با این بخش به اتمام برسد.
وی خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین طرح های تفصیلی یکی دیگر از نکات مهم ما بوده علاوه بر این ایجاد فضای رود پارک در کشف رود نیز از دیگر پروژه های مهم ما است.
شهردار مشهد تصریح کرد: ایجاد شبکه جمع آوری آب های سطحی، پروژه پردیس تئاتر، کارخانه نوآوری، پیاده روسازی و… از دیگر پروژه های مهم تعریف شده است.
کلائی در خصوص کارخانه نوآوری، بیان کرد: زمانی که تیم مدیریت شهری این محل را تحویل گرفت بنا بر این بود که برج های ۳۰ طبقه در این محل احداث شود و اطراف آن را پارک در بر بگیرد، اما با ایجاد کارخانه نوآوری ارزش افزوده زیادی برای شهر و اشتغال آن ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: این محل فضایی برای قرار گرفتن استارتاپ ها است تا به خلق ایده های جدید دست پیدا کنند.
شهردار مشهد عنوان کرد: ما باید با سالانه ۲۶۰ هکتار فضای سبز در کمربند سبز ایجاد کنیم و بنا داریم این رقم را در سال جاری به ۱۵۰۰ هکتار افزایش دهیم و این امکان را فراهم آوریم که در ایجاد این فضا از نیروهای کارگری استفاده کنیم.
کلائی تاکید کرد: پروژه آیتا نیز یکی از موارد مهمی است که تیم مدیریت شهری به جد دنبال آن است تا این فضا به مرکز فارسی زبانان تبدیل شود.
وی افزود: پارکینگ آزادی، پروژه تقاطع مصلی، پروژه تقاطع غیر هم سطح خلیج فارس و… از دیگر پروژه های مهم شهری است. تحریم ها و کرونا از عوامل مهمی بوده که در اجرای پروژه ها ما را کمی با مشکل همراه کرده است.
شهردار مشهد در خصوص پروژه تقاطع آزادگان نیز، تصریح کرد: مسیر نمایشگاه به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی و چپ گرد امام علی (ع) به بهرداری خواهد رسید و دو قطعه دیگر آن تا پایان اردیبشهت ماه ۱۴۰۰ به بهرداری خواهد رسید.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *