باند سوم معطل تصمیم مسئولان

  • ۵ سال قبل
  • 0

موضوع انتقال فرودگاه مشهد چند سالی است که مطرح است و بسیاری معتقدند به دلیل آلایندگی های صوتی و محیط زیستی فرودگاه، این کار یک ضرورت است. تامین زمین و احداث باند سوم هم دیگر پیشنهاد برای حل این مشکل بود، ضمن آن که به تازگی استاندار خراسان رضوی نیز از طرح تازه ای با نام ایجاد «شهر فرودگاهی» سخن گفته است. «علیرضا رزم حسینی» در حدود ۹ ماه سپری شده از مسئولیت اش در استان بر موضوع انتقال فرودگاه تاکید داشته و در دیدار تیرماه خود با رئیس جمهور نیز پاراف دکتر روحانی برای وزیر راه و بررسی ایجاد شهر فرودگاهی را گرفته است.حضور روز گذشته مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور که برای افتتاح چند پروژه عمرانی فرودگاه شهید هاشمی نژاد به مشهد آمده بود، فرصتی را فراهم کرد تا آخرین خبرها و تصمیم ها درباره فرودگاه مشهد را جویا شویم. «سعید اکبری» در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان رضوی، درباره جابه جایی و گسترش فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد گفت: جابه جایی فرودگاه مشهد جزو تصمیمات کلان کشوری است که باید مقامات عالی نظام درباره آن به نتیجه برسند. وی افزود: برای فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد دو طرز تفکر وجود دارد، یکی جابه جایی فرودگاه و یکی گسترش و احداث باند سوم. ما هنوز به نتیجه نرسیده ایم که کدام یک از این دو پروژه را اجرا کنیم، ضمن این که هر تصمیمی چه برای جابه جایی و چه برای احداث باند سوم گرفته شود، باید مزایا و چالش های آن را نیز در نظر گرفت.
هزینه احداث هر باند فرودگاهی،۱۴۰ میلیارد تومان
اکبری همچنین با بیان این که طراحی وساخت چهار فرودگاه در کشور در حال انجام است، ادامه می دهد: یکی از این فرودگاه ها در شهرستان گناباد احداث می شود. وی با اشاره به هزینه بالای احداث فرودگاه ها افزود: ما فرودگاه ها را بر اساس نیاز گسترش خواهیم داد. هم اکنون هزینه احداث هر باند فرودگاه بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان است، بنابراین برای احداث فرودگاه در جایی سرمایه گذاری می شود که جابه جایی مسافر با هواپیما یکی از نیازهای ضروری باشد. «محمدباقر قاسم زاده» مدیر کل فرودگاه های استان نیز در گفت وگو با خراسان رضوی درباره تملک احداث باند سوم فرودگاه هاشمی نژاد نیز گفت: پیگیری خاصی درخصوص زمین های احداث باند سوم انجام نشده است. به دلیل این که بحث احداث فرودگاه دوم مطرح شده و منتظر گرفتن تصمیم هستیم. قاسم زاده نیز به این نکته اشاره می کند که هیچ کدام از گزینه های جابه جایی و احداث باند سوم نهایی نشده است.
فرونشست باند فرودگاه مشهد صحت ندارد
قاسم زاده همچنین روز گذشته به ایرنا در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر فرونشست باند فرودگاه مشهد گفت: چنین ادعایی به هیچ وجه صحت ندارد و تنها بخشی از توقفگاه هواپیماها موسوم به «اپرون فرودگاه» اندکی نشست داشته که در حال بازسازی است. وی افزود : نشست اپرون فرودگاه نیز مربوط به سال ها پیش است. نشست در هر منطقه ای ممکن است رخ دهد. شایان ذکر است، اپرون بخشی از فرودگاه است که عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری و تخلیه بار و محموله های پستی، سوخت گیری، توقف و تعمیر و نگهداری وسایل پرنده بر اساس مقررات در آن انجام می گیرد.

افتتاح ۴ پروژه عمرانی با ۲۳ میلیارد اعتبار
روز گذشته چهار پروژه عمرانی فرودگاه بین‌المللی هاشمی‌نژاد مشهد با ۲۳ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید. مدیرکل فرودگاه ها، در مراسم افتتاح این پروژه ها گفت: پارکینگ طبقاتی به مساحت ۳۶ هزار متر مربع با ظرفیت ۱۴۰۰ خودرو با اعتباری حدود ۱۹میلیارد تومان، سیمیلاتور (شبیه ساز دود و حرارت)، سالن ورزشی فرودگاه و سامانه استخر ذخیره آب واحد آتش نشانی و هدایت زمینی فرودگاه مشهد پروژه هایی است که صبح دیروز به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: مشهد به عنوان دومین فرودگاه پر ترافیک کشور روزانه محل رفت و آمد ۳۵ هزار مسافر و مراجعه کننده است به همین دلیل این فرودگاه همواره توسعه محور بوده است. خبرنگاران حاضر در این مراسم، همچنین از دوره آموزشی رفتار شناسی حریق در فرودگاه مشهد که برای اولین بار در کشور در مشهد در حال برگزاری است، بازدید کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *