۲ سال تا گره گشایی از ترافیک « نمایشگاه»

  • ۵ سال قبل
  • 0

ساخت بزرگ ترین تقاطع چهارسطحی شمال شرق کشور در میدان نمایشگاه مشهد کلید خورد
روز گذشته عملیات ساخت بزرگ ترین تقاطع چهارسطحی شمال شرق کشور در مشهد همزمان با سالروز ورود آزادگان با حضور استاندار، شهردار مشهد، رئیس و برخی از اعضای شورای شهر، فرماندار مشهد، کمال سرویها مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهری در میدان نمایشگاه مشهد آغاز شد. به گفته مسئولان شهری، این تقاطع قرار است با اعتبار بیش از ٢٠٠٠ میلیارد ریال و در بازه  زمانی دو ساله ساخته شود. اهمیت اجرای این پروژه از آن جاست که این محدوده با توجه به اتصال به محور گردشگری طرقبه و شاندیز،  وجود نمایشگاه بین المللی و  اتصال آن به بزرگراه امام علی (ع) در همه بازه های زمانی دچار ترافیک شدید می شود و با اجرای آن و به گفته شهردار مشهد دیگر مکث ترافیکی را شاهد نخواهیم بود. همچنین این پروژه اتصال چهار محور بزرگ شهری شامل بولوار نمایشگاه به بزرگراه آیت ا… هاشمی رفسنجانی، بزرگراه امام علی (ع) به بولوار مهدیه و دو چپ گرد بزرگراه امام علی(ع) به سمت بولوار وکیل آباد و بولوار مهدیه به بزرگراه آیت ا… هاشمی رفسنجانی را نیز در سطوح بالایی برقرار خواهد کرد.
به دنبال یک شهر سالم هستیم
استاندار روز گذشته در این مراسم  گفت: به دنبال یک شهر سالم هستیم که در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، دینی و … رشد داشته باشد و مشارکت مردمی را در همه موارد احساس کنیم، امیدوارم جناب آقای شهردار و معاونان شان برای داشتن شهری سالم و نمونه یک هدف گذاری داشته باشند.استاندار تاکید کرد: ما برای تقویت پروژه های شهری مشارکت می کنیم و در خصوص امکاناتی که دولت می تواند در حوزه مالی و بانکی انجام دهد حتما برای توسعه و آبادانی شهر به مدیریت شهری کمک می کنیم.رزم حسینی گفت: سعی کنیم همه ما در شهر امام رضا (ع)، نیت خود را خالص کنیم، هر کسی با هر سلیقه سیاسی که دارد این شهر را بسازد، شهرداری مشهد در شرایط مالی خوبی قرار دارد، من به عنوان یک خدمت گزار و نماینده دولت مطمئن باشید در هر جایی ضرورت داشته باشد حضور پیدا می کنم و کمک خواهم کرد.وی به اجرای دیگر طرح ها در مشهد به ویژه حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: طرح نجات و کاهش آسیب های اجتماعی ، جابه جایی جمعیت و بحث های اقتصادی را در حاشیه شهر داریم، امیدواریم این طرح را ظرف یک ماه آینده با حضور مسئولان استان در هشت محله کلید بزنیم که بیش از  ۳۰۰هزار نفر را پوشش خواهد داد.وی تاکید کرد: با وزیر کشور هم که در مشهد حضور داشتند صحبت می کردم که برای حمایت مالی از  اجرای پروژه ها در حاشیه شهر مشهد استقبال کردند.استاندار همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران نیز اظهار کرد: خوشبختانه انسجام خوبی در شورای شهر، شهرداری و تمام دستگاه های حکومتی استان وجود دارد، من فکر می کنم شهر مشهد می تواند به عنوان یک شهر نمونه مطرح شود، با پروژه هایی که ظرف یک تا دو سال آینده در مشهد اجرا می شود امیدواریم ترافیک مشهد را برطرف کنیم.وی همچنین درباره جزئیات اجرای طرح نجات در حاشیه شهر مشهد گفت: طرح نجات طرحی جامع در حوزه کالبدی، اصلاح شهری، اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد شغل و کسب و کار، امنیت ، آموزش و درمان است، چون این طرح را در مناطق دیگر تمرین کردیم و نتایج خوبی داشتیم عین همان را با اصلاحات جدید و با مشارکت و حضور فعال ۲۹ دستگاه به ویژه دستگاه قضایی اجرا می کنیم. وی همچنین درباره بحث جابه جایی جمعیت در اجرای این طرح نیز گفت: جابه جایی در این طرح داوطلبانه است و هیچ اجباری وجود ندارد، اگر کسی علاقه مند بود به روستا یا شهر خودش برگردد، یک سری تسهیلات در اختیار آن ها می گذاریم.
تمهیدات شهرداری برای توجه به شأن مزار شهدای میدان نمایشگاه
محمدرضا کلایی شهردار مشهد نیز در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم ترین پروژه در مجموع ۱۲پروژه برای تقاطع‌های غیرهمسطح، پروژه میدان نمایشگاه خواهد بود، به دلیل موقعیت آینده و فعلی و‌ کاربری‌های مهم این منطقه مثل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، منطقه گردشگری طرقبه-شاندیز و مجموعه چهل بازه؛ این‌ها باعث توجه ویژه به این قسمت خواهد بود. وی افزود: شهروندان زمان زیادی را برای ترافیک در میدان نمایشگاه صرف می کنند، بنا داریم این پروژه را در مدت ۲۴ ماه به  اتمام برسانیم. کلایی یادآور شد: بناست طی چند ماه آینده اصلاحاتی در انتهای بولوار وکیل‌آباد انجام و تقاطع غیرهمسطح مجیدیه-آیت‌ا… هاشمی‌رفسنجانی برای ساکنان شمال غرب اجرایی شود که با اجرای این موارد نباید هیچ مکث ترافیکی‌ در این مسیر اتفاق بیفتد.همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کلایی در خصوص مقبره شهدای دفاع مقدس و بخشی از آرامگاه در این میدان هم تصریح کرد: ضلع غربی میدان به گونه ای طراحی شده که جزیره های میانی در نظر گرفته شود و طبق طرح، زیارتگاهی برای شهدا هم باقی بگذارد. وی افزود: چند درخت کهنسال که ارزش معنوی و محیط زیستی بالایی داشتند در ضلع شمال شرقی میدان وجود دارد و طرح به گونه ای طراحی شده که صدمه ای به آن ها وارد نشود.شهردار مشهد همچنین با حضور در گلزار شهدای میدان نمایشگاه و ادای احترام به مقام شهیدان ، بر حفظ مزار شهدای میدان نمایشگاه در اجرای پروژه تقاطع چهار سطحی مشهد تاکید کرد.
۲ اقدام آینده شهرداری برای کاهش ترافیک دوراهی طرقبه شاندیز
خلیل ا… کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد نیز در این مراسم  اظهار کرد: تا یک ماه آینده دوربرگردان آیت‌ ا… هاشمی رفسنجانی به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین جاده محمد آباد و‌جلوخان فردوسی هم تا ماه آینده به بهره‌برداری  خواهد رسید. وی با بیان این که ۵۰ درصد سفرها در مشهد با وسیله نقلیه شخصی است، افزود: اولویت این است که در رینگ پیرامونی شهر آن چه در طرح جامع شهری دیده‌شده، رمپ‌ها و دوربرگردان‌ها احداث شود، در داخل شهر مشهد اعتقادی به تقاطع و دوربرگردان نداریم چون گره ترافیکی را حل نمی‌کند و ترافیک را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال می دهد. وی یادآور شد: به زودی عملیات اجرایی برای کاهش بار ترافیکی انتهای بولوار وکیل‌آباد آغاز می‌شود.علاوه بر این در آینده قرار است از کال چهل بازه مسیری یک‌طرفه به سمت سه راهی طرقبه شاندیز ایجاد شود تا از بار ترافیکی این منطقه کم شود.
احمد نوروزی رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد نیز در این مراسم شفافیت را یکی از شعارهای مهم شورای پنجم اعلام کرد و گفت: شورای پنجم از همان  ابتدا با ترک تشریفات در مناقصه ها مخالف بود و معتقدیم که مناقصه باید در فضایی باز انجام شود.
منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *