نوسازی آسفالت خیابانهای مشهد حداکثر تا پایان آبان ماه

  • ۵ سال قبل
  • 0

وضعیت آسفالت معابر از جمله ویژگی های مهم در مبحث حمل و نقل عمومی و ترافیک است. وقتی آسفالت مناسب و با کیفیت است رانندگان به راحتی بر روی آن تردد می کنند، اما وقتی کیفیت خرابی داشته باشد، باید گفت این آسفالت است که روی اعصاب رانندگان پیاده روی می کند.

 

مدتی است که برخی از همشهریان در تماس با تحریریه قدس آنلاین، از وضعیت آسفالت خیابانهای محل سکونتشان ابراز ناراحتی می کنند. یکی از آنها از وضعیت آسفالت خیابانهای فرامرز عباسی گله دارد و دیگری از وضعیت آسفالت خیابانهای محدوده گاز. چند گزارش دیگر هم از بلوار اخوان ثالث، رسالت و شهرک شهید رجایی به دست ما رسیده است.

 

به همین منظور با رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت و گویی انجام دادیم که ازمنظرتان می گذرد:

 

سال گذشته در روند آسفالت خیابانهای مشهد خلل بوجود آمد / تا آبان ماه روکش تمامی خیابانهای مشهد نو خواهند شد

 

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: سال گذشته به دلیل نوسانات ارزی و افزایش قیمت قیر انجام عملیات آسفالت خیابانها و معابر مشهد با خلل و کندی صورت گرفت.

 

محمد هادی مهدی نیا ادامه داد: به دلیل اینکه اعتبارات عمرانی در ابتدای سال گذشته بسته شده بود و پس از آن مشکلات ارزی بوجود آمد، حجم آسفالت ریخته شده در معابر بسیار کاهش پیدا کرد.

 

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال با توجه به تمهیدات انجام شده در بودجه ریزی سال ۹۸ در آذر سال گذشته، افزایش هزینه های آسفالت در سال جاری، در نظر گرفته و بودجه تنظیم شد و علاوه بر آن ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر به سرجمع بودجه آسفالت در سال جاری افزوده گردید. به عبارت دیگر امسال نزدیک به ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبارات روکش آسفالت در شهر مشهد خواهد بود.

 

وی بیان داشت: یکی از موضوعات مهم در اجرای عملیات آسفالت، نحوه انتخاب خیابانها و معابر مشهد است. در این مورد برنامه ای در شهرداری تعیین شده است که خیابانها و معابر به ترتیب اولویت در میزان خرابی تعیین شده و در نقشه ای ترسیم شود. کارشناسان شهرداری باتوجه به روشه علمی موجود، نحوه کیفیت ۵۶ میلیون متر مربع خیابانهای مشهد را سنجیده و گزارش جامعی تهیه و نقشه های GIS  را آماده کرده اند.

 

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: عامل تاثیر گذاردیگر شرایط اجتماعی است. ممکن است برخی خیابانهای شهر، از نظر فنی در اولویت نباشند اما مردم ساکن آن محل برای زودتر انجام شدن عملیات آسفالت، بسیار پیگیر و مصر هستند.

 

وی عنوان کرد: سعی کرده ایم که این گونه ملاحظات اجتماعی را نیز در نظر بگیریم. به نحوی که تماسهای ۱۳۷ را در سال گذشته مورد ارزیابی قرار داده و آسفالت تمام خیابانهایی که در گزارش های مردمی به آن اشاره شده است را دسته بندی کرده و این موارد را نیز به نقشه تهیه شده در بخش فنی افزوده ایم.

 

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که در اولویت بندی به خیابانها مورد نظر قرار دادیم این بود که خیابانهایی که بالای ۲۵ سال سابقه آسفالت دارند و پس از آن دیگر آسفالت نشده اند را نیز در اولویت قرار دهیم. برخی از خیابانها در مناطق برخوردار مانند خیابان دادگر وجود دارند که در حدود ۳۰ سال  از عمر آسفالت آنها می گذرد.

 

مهدی نیا گفت: همه این موارد را با یکدیگر در نظر گرفته و نقشه اولویت بندی خیابانهای مشهد جهت عملیات آسفالت تهیه و آماده شده است. بر اساس این نقشه اکنون نیروهای شهرداری در حال آسفالت خیابانها هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: شهروندان نیز اگر احساس می کنند که خیابانی دارای اولویت و از قلم افتاده است، گزارش های خود را به کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مشهد ارسال کنند تا مجددا در کمیته های نظارتی مطرح شده تا اگر شرایط ذکر شده را داشته باشد در اولویت کار قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: مطابق برنامه تا آبان ماه، تمام معابر و خیابانهای مشهد که با خرابی آسفالت روبرو هستند را آسفالت جدید خواهیم کرد. امیدوارم در صورت تداوم روند ثبات نرخ ارز با مشکل تامین نقدینگی روبرو نشویم و در پایان آبان ماه به برنامه واهداف به صورت کامل دست یابیم.

 

۸ گروه کامل به صورت مجزا در حال آسفالت خیابانهای شهر هستند

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به خبرنگار قدس آنلاین گفت: ۸ گروه کامل به صورت همزمان با دستگاه ها و امکانات لازم از جمله دستگاه فینیشر را تدارک دیده ایم که خیابانها ومعابر شهر را آسفالت نمایند.

 

خلیل الله کاظمی ادامه داد: تعداد اکیپی که اکنون در آسفالت به کار گرفته شده قبلا سابقه نداشته است. امسال بیشترین رقم اعتبار برای آسفالت تخصیص یافته است. به همین دلیل در حدود ۶/۳ میلیون متر مربع تا آبان ماه آسفالت خواهد شد. به احتمال زیاد در روزهای آینده اغدام به برپایی مراسم رونمایی از فعالیت های مربوط به آسفالت خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: تاکنون در سه نقطه از شهر مشهد، آسفالت پلیمری ریخته شده است. این آسفالت ویژگی های مفید بسیار بیشتری از آسفالت های معمولی دارد. خط بی آرتی از پایانه مسافربری تا حرم مطهر، روبروی شرکت نفت در بلوار سلسه الذهب و در میدان شهید گمنام مکانهای اجرا شده هستند و نتایج خوبی هم در این زمینه کسب کرده ایم.

 

وی افزود: با توجه به اینکه قیمت تمام شده آن چندان تفاوتی با آسفالت های رایج ندارد اگر در هر نقطه از شهر که نیاز باشد آسفالت با مقاومت بیشتری ریخته شود حتما از آسفالت پلیمری استفاده خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: فعلا آسفالت پلیمری از بخش خصوصی تامین می شود. اما اگر حجم استفاده از آسفالت پلیمری افزایش پیدا کند کارخانه آسفالت شهید مجیدی را به دستگاههای مورد نیاز تولید آسفالت پلیمری تجهیز خواهیم کرد.

 

کاظمی در خصوص برخی از گزارش ها مبنی بر انجام آسفالت برخی از خیابانهای یک محله و ممانعت از آسفالت دیگر خیابانهای همان محله، اظهار داشت: قبل از اجرای عملیات آسفالت خیابانها، از کلیه شرکت های خدماتی از جمله شرکت گاز، آب و … استعلام گرفته می شود که آیا برنامه ای برای کنده کاری در آینده دارند یا خیر. اگر برخی از خیابانهای شهر مدتهاست که آسفالت نشده و به روال قبل مانده است به دلیل این است که ابتدا اقدامات زیرساختی این شرکتها انجام پذیرد و پس از آن آسفالت نو ریخته شود.

منبع: قدس آنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *