سه دشت خراسان رضوی برای ساخت گلخانه مشخص شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سه دشت مشهد، فریمان و نیشابور برای اجرای طرح همیاران آب و احداث گلخانه مشخص شدند.

 

علی رسولیان افزود: طرح همیاران آب با هدف ایجاد تعادل در منابع و مصارف آب خراسان رضوی و با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه فردوسی مشهد به طرحی جامع مبدل و توسط استاندار خراسان رضوی به کل استان ابلاغ شد.

 

وی اضافه کرد: سه روز بعد از ابلاغ این طرح توسط استاندار، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این راستا نشستی را با هدف توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه‌ای با حضور متولیان امر برگزار کرد.

 

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۳۷۴ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است افزود: در راستای اجرای طرح همیاران آب در نشست مزبور مقرر شد سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان در مدت سه سال به هزار هکتار برسد.

 

رسولیان ادامه داد: برای اجرای برنامه توسعه گلخانه‌ها در خراسان رضوی در افق طرح همیاران آب، باید سالیانه ۵۷۰ هکتار گلخانه در استان ایجاد شود که به همین منظور با همکاری فرمانداران شهرستان‌ها سه دشت مشهد، نیشابور و فریمان به این امر اختصاص یافت.

 

وی افزود: طبق برنامه زمان بندی شده در طرح همیاران آب باید در هر دشت سالانه ۱۵۰ هکتار گلخانه ایجاد شود که در این راستا همه دستگاه‌های خدمات زیربنایی و خدمات روبنایی موظف به همکاری و ارائه خدمات لازم در این طرح شدند.

 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برای مشارکت در اجرای طرح همیاران آب شناسایی و اعلام همکاری کرده‌اند که می‌توانند در سطوح مختلف گلخانه‌ها را ایجاد کنند.

 

طرح همیاران آب، طرحی ملی است که اجرای آن ابتدا از استان کرمان آغاز شد و مورد تأیید و تصویب دولت برای تسری به کل کشور قرار گرفت قرار است این طرح با مشارکت همه ارکان حاکمیت در خراسان رضوی هم اجرا شود.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *