• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • بهره برداری و آغاز بیش از ۱۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در تابستان

بهره برداری و آغاز بیش از ۱۰ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در تابستان

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: تا پایان تابستان امسال بیش از ۱۰ پروژه عمرانی بزرگ با اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان آغاز و یا به بهره برداری می رسد.

خلیل الله کاظمی در این خصوص افزود: یکی از پروژه عمرانی فاز دوم بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی است که عملیات اجرایی آن پس از بهره برداری از فاز اول آغاز شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای فاز دوم باز پیرایی جلوخان ۵ میلیارد تومانی اعتبار در نظر گرفته شده است اضافه کرد: این پروژه که با تابلو روز شمار ۱۰۰ روزه آغاز شد ۷۹ روز دیگر تا پایان مرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: همچنین پس از اتمام فاز دوم عملیات اجرایی فاز سوم بازپیرایی جلوخان آرامگاه فردوسی در ۲٫۵ هکتار باقی مانده و با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد تومان آغاز می شود.

وی به دور برگردان غیرهمسطح آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره و اظهار کرد: براساس تابلو روز شمار ۱۸۰ روز دیگر برای اتمام و بهره برداری از این دوربرگردان زمان داریم اما با سرعتی که در اجرای کار وجود دارد اکنون از زمانبندی جلوتر هستیم و می توانیم مهر ماه امسال دوربرگردان آیت الله هاشمی رفسنجانی را که برای آن اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است به بهره برداری برسانیم.

کاظمی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه های عمرانی در حال اجرا از سوی سازمان عمران شهرداری مشهد آسایشگاه جانبازان در بوستان ملت است که با هزینه بیش از ۱۲ میلیارد تومان مراحل پایانی احداث را طی می کند و براساس زمانبندی انجام شده تا ۱۵ تیرماه آماده بهره برداری خواهد شد.

معاونت حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد به اجرای پروژه رمپ ورودی به خین عرب اشاره کرد و گفت: یکی از مناطقی که دچار مشکلات ترافیکی بود میدان شهید فهمیده است که بخشی از آن به دلیل عبور خودروهایی است که قصد ورود به خین عرب را دارند لذا برای کاهش بار ترافیکی این محل تصمیم به ایجاد رمپ ورودی به خین عرب از بزرگراه شهید چراغچی گرفته شد که این پروژه با اعتبار ۵ میلیارد تومان اجرا و تا دو هفته دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: پروژه چپگرد شهید ناصری به بولوار نماز یکی دیگر از پروژه های عمرانی است که با هدف کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهید کلانتری عملیات اجرایی آن در هفته جاری آغاز و با اعتباری حدود ۳۶ میلیارد تومان طی ۸ ماه اجرا خواهد شد.

کاظمی به پروژه پارکینگ غیرهمسطح آزادی نیز اشاره و اضافه کرد: این پروژه که اکنون در حال اجرا است در ابتدا با معارضاتی روبرو و از زمانبندی در نظر گرفته شده عقب افتاد اما خوشبختانه اکنون این معارضات برطرف شده و این پاراکینگ که قرار بود تیرماه ۹۹ به بهره برداری برسد با اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی مهرماه ۹۹ آماده بهره برداری خواهد بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک و سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری مشهد به پروژه بزرگ تقاطع سه سطحی میدان نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: فراخوان مناقصه انتخاب پیمانکار این تقاطع با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و طی دو سال اجرا می شود که اجرای آن تاثیر بسیار زیادی در کاهش ترافیک این منطقه خواهد داشت.

وی گفت: همچنین فراخوان مناقصه اجرای پروژه دوربرگردان غیر همسطح چراغچی ۳۳ که اکنون شاهد بار ترافیکی سنگینی است نیز زده شده که با اعتباری ۱۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

کاظمی افزود: در کنار این پروژه ها تعداد دیگری پروژه عمرانی نیز از جمله تقاطع میثاق مجیدیه نیز مطالعات آن انجام و عملیات اجرایی آن سال جاری آغاز می شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *