۲۱۴ پروژه زیست محیطی در کشور تعیین تکلیف شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در کمتر از دو سال ۲۱۴ پروژه زیست محیطی در کل کشور تعیین تکلیف شدکه این مهم باعث حرکت به سمت توسعه یافتگی شد.

 

روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به نقل از مسعود تجریشی در نشست با اعضای هیات مدیره شهرک صنعتی توس گزارش داد: حفظ عناصر حیاتی آب، خاک و هوا در حوزه صنعت و استفاده صحیح از آنها ضروری است.

 

وی اضافه کرد: توسعه صنعتی و حفظ محیط زیست هنری است که باید با دقت و به صورت برنامه ریزی شده انجام داد تا بتوان هر دوی آنها را برای نسل های بعدی به ارمغان گذاشت.

 

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لازم است تمام حوزه ها با توجه به ظرفیت های خاص هر منطقه به حفظ و ارتقای ارکان اساسی زمین اهتمام ورزند تا شرایط زیست محیطی دچار بحران نشود زیرا هر تصمیمی تاثیر عمیقی بر مسائل محیط زیست دارد و باید به گونه ای عمل شود تا تمام تهدیدها تبدیل به فرصت شود.

 

تجریشی ادامه داد: نباید بیش از ظرفیت اکولوژی هر منطقه اقدام به توسعه صنعتی کرد زیرا این هم به عناصر حیاتی طبیعت و هم به زیربناهای محیط زیست ضربه می زند.

 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: حفظ و ارتقای محیط زیست با نگاه توسعه ای همواره در احداث و راهبری شهرک ها و نواحی صنعتی مدنظر بوده تا محیط پیرامون دچار مخاطره نشود.

 

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: در ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی خراسان رضوی هشت تصفیه خانه با ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب در شبانه روز تصفیه فاضلاب را انجام می دهند و ۷۶ درصد واحدهای دارای پروانه بهره برداری هم اکنون تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارند.

 

وی اضافه کرد: با اقدامات توسعه ای که برای این تصفیه خانه ها انجام شده در آینده نزدیک ظرفیت تصفیه فاضلاب به ۲۲ هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

 

او گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی با رعایت الزامات زیست محیطی همراه بوده تا ضمن کنترل آلایندگی ها، استفاده بهینه از منابع طبیعی به خصوص صرفه جویی در مصرف آب و استفاده مجدد برای مصارف صنعتی به صورت مناسب انجام گیرد.

 

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی همچنین روان سازی روند تصویب مطالعات ارزیابی زیست محیطی شهرک ها و نواحی صنعتی، ضرورت تأیید توسعه برخی از شهرک‌های صنعتی استان، تعیین تکلیف پسماند صنعتی استان، تخصیص اعتبار جهت پروژه های زیست محیطی از محل یک در هزار فروش و نیز جرائم زیست محیطی را از معاونت محیط زیست درخواست کرد.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *