• صفحه خانگی
  • >
  • سیاسی
  • >
  • تا هر زمانی که لازم باشد در کنار سیل زدگان گلستانی خواهیم بود

تا هر زمانی که لازم باشد در کنار سیل زدگان گلستانی خواهیم بود

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: تا هر زمانی که نیاز باشد در کنار سیل زدگان گلستانی باقی مانده و به امداد رسانی ادامه خواهیم داد.

علیرضا رزم حسینی در جلسه شورای مدیریت بحران استان‌ گلستان اظهار کرد: در اجرای فرآیند انتخاب یک استان به عنوان معین کمک‌رسان دو شیوه وجود دارد که در شیوه نخست همانند زلزله بم یکی از مناطق سیل زده برای بازسازی کامل واگذار می‌شود.

وی افزود: در روش دوم اجرای این فرآیند، صرفا پشتیبانی برعهده استان معین قرار می گیرد و همه فعالیت ها تحت نظارت استانداری محل وقوع بحران انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در جمع بندی نهایی برای مشخص شدن نحوه کمک رسانی خراسان رضوی  به عنوان معین استان گلستان، روش دوم انتخاب و مقرر شد ما صرفا وظیفه پشتیبانی را برعهده داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کمک دستگاه‌های اجرایی برای بهبود شرایط در مناطق سیل زده استان گلستان همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: تا پیش از این کمک های امدادی به همه استان های سیل زده ارسال می شد اما با ابلاغ وزیر کشور، از این پس همه کمک ها به گلستان متمرکز خواهد شد.

رزم حسینی افزود: نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اعم از هلال احمر، کمیته امداد برای انجام هماهنگی های لازم در گلستان مستقر می‌شوند و تحت نظارت استانداری این استان فعالیت خواهند کرد.

وی بیان کرد: ۲۰ دستگاه پمپ، ۱۲ دستگاه بیل مکانیکی و یک تریلی لوازم اسباب بازی برای کودکان که از سوی شهرداری مشهد اهدا شده، به زودی به استان گلستان ارسال خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: آستان قدس رضوی برای پخت و توزیع روزانه ۵ هزار وعده غذای گرم در مناطق سیل زده گلستان اعلام آمادگی کرده است.

سرپرست استانداری گلستان هم در این جلسه گفت: برای انجام عملیات عمرانی در مناطق سیل زده به ماشین آلات سنگین نیاز داریم و به محض رسیدین تجهیزات کار اجرایی آغاز خواهد شد.

میرمحمد غراوی افزود: لیست اقلام غذایی و امدادی مورد نیاز سیل زدگان هم احصا شده است و در اختیار ستاد مدیریت بحران استان خراسان رضوی قرار می‌گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی هم در ادامه جلسه گفت: از ابتدای استقرار سامانه های بارشی بر روی نقاط مختلف کشور، تاکنون ۴ جلسه شورای مدیریت بحران در استان تشکیل شده است.

وحید قربانی افزود: در این جلسات، ضمن پرداختن به بحران وقوع سیل در خراسان‌رضوی، موضوع خسارت‌های ناشی از سیل در دیگر استان‌های کشور مورد بحص و بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی با همه توان برای خدمت رسانی به سیل زدگان در استان گلستان در تلاش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی هم از ارسال ۸۹۳ تن انواع کالاهای ضروری اعم از مواد غذایی، پتو و چادر به مناطق سیل زده استان گلستان تا به امروز خبر داد.

حجت‌علی شایان‌فر افزود: از امروز که نیازهای مناطق سیل زده مشخص شود، نیروهای اعزامی به گلستان وارد فاز عملیاتی خواهند شد.

منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه