وجود ۷۲۵ زندانی جرایم غیرعمد در خراسان رضوی

  • ۵ سال قبل
  • 0

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی از وجود ۷۲۵ نفر زندانی نیازمند مرتبط با جرایم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: بدهی این افراد حدود ۱۳۳ میلیارد تومان است.

 

جواد غفوریان طوسی امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در نمایندگی ستاد دیه خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مشهد با ۴۴۳ نفر و سرخس با ۵ نفر زندانی جرایم غیرعمد به ترتیب بیشترین و کم‌ترین زندانیان جرایم غیرعمد را در استان دارند.

 

وی با اشاره به اینکه «تصادفات، حوادث کارگاهی ، مهریه و نفقه، بدهکاری مالی، ایراد صدمات بدنی و قتل شبه عمد یا غیر عمد از جمله محکومیت‌های زندانیان جرایم غیرعمد در استان است»، بیان کرد: ۶۰۲ نفر در رابطه  با این جرایم در خراسان رضوی زندانی هستند.

 

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی تصریح کرد:هر زندانی از کمک ستاد دیه استان تنها می‌تواند یک بار استفاده کند و بازگشت دوباره زندانیان آزاد شده مرتبط با جرایم غیر عمد به زندان نادر است.

 

غفوریان طوسی توضیح داد: نوجوانان کانون اصلاح و تربیت، زنان سرپرست خانوار و ایثارگران در اولویت استفاده از کمک مالی  ستاد دیه برای آزادی هستند اما پیش از هر اقدام دادگاه باید استعلام دین این محکومان را تایید و برای این ستاد ارسال نماید.

 

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۲۹۰ نفر در جشن‌های گلریزان خراسان رضوی آزاد شدند و ۶۵۵ نفر با پذیرش اعسار از محاکم دادگستری ، ۱۶۹ نفر به‌ واسطه مشاوره مددکاران زندان‌های استان و اختصاص مبالغ برنامه ماه عسل و ۴۶۶ نفر با کمک مستقیم ستاد دیه در قالب کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

 

رئیس ستاد دیه خراسان رضوی عنوان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان و با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی با مراجعه حضوری خیرین به ستاد دیه استان جمع‌آوری شده است.

 

غفوریان طوسی در مورد برنامه‌های هجدهمین جشن گلریزان  آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در خراسان رضوی گفت: تا کنون جشن گلریزان در شهرستان‌های درگز، تربت حیدریه، قوچان،  گناباد،  کاشمر، سرخس، سبزوار، خواف، تربت جام، تایباد و بجستان برگزار شده و در مشهد، کاشمر و نیشابور نیز تا ۸ خرداد ماه این جشن برگزار خواهد شد. .مراسم اصلی جشن گلریزان  روز چهارشنبه، ۸ خرداد ماه ساعت ۲۱ در تالار نور مشهد برگزار  خواهد  شد.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *