قتل به خاطر مرغ و خروس های نسیه!

  • ۲ سال قبل
  • 0

عاملان جنایت بامدادی در شهرک شهید رجایی مشهد در اولین جلسه بازپرسی، به قتل مرد جوان به خاطر مرغ و خروس های نسیه! اعتراف کردند و بدین ترتیب دو برادر روانه زندان شدند.
به گزارش اختصاصی خراسان، دو برادر که پس از ۳۸ روز فرار و سرگردانی در شهرهای مختلف کشور، بالاخره زیر چتر اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفتند و در یک مهمانسرا دستگیر شدند، صبح روز گذشته پای میز عدالت ایستادند و به سوالات تخصصی قاضی «محمود عارفی راد» (قاضی ویژه قتل عمد مشهد) پاسخ دادند. این دو برادر که به اتهام جنایت خیابانی در شهرک شهید رجایی (قلعه ساختمان) در مخمصه سوالات فنی قاضی شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گرفتار شده بودند، وقتی دیدند داستان سرایی و قصه پردازی های آنان فقط لبخند معنی داری را بر چهره قاضی می نشاند به ناچار لب به اعتراف گشودند و راز این جنایت هولناک را فاش کردند. «محمدرضا- خ» متهم ۲۸ ساله این پرونده جنایی درباره نزاع وحشتناک شب حادثه گفت: آن شب من به اتفاق چند نفر دیگر از دوستانم برای تفریح و خوش‌گذرانی به منطقه تفریحی طرقبه رفته بودیم.
در همین حال بساط مشروب خوری هم داشتیم و من هم مقداری مشروبات الکلی نوشیدم. هنوز شب به نیمه نرسیده بود که در همان حالت مستی پاسخ تلفن برادرم را دادم. او از آن سوی خط گفت: «دعوا داریم!» و از من خواست برای دعوا بروم!  در این لحظه بود که چاقوی یکی از دوستانم را به امانت گرفتم و از آنان خواستم مرا به سرقرار با برادرم برسانند. بلافاصله سوار خودرو شدم و به اتفاق دوستانم به سمت مشهد به راه افتادم. هنوز به خاطر مصرف مشروبات الکلی حال طبیعی نداشتم که در قلعه ساختمان برادرم را  دیدم و از خودروی دوستانم پیاده شدم.
متهم جوان این پرونده جنایی که شاهرگ مرد ۴۵ ساله ای را با ضربه چاقو بریده است، در ادامه اعترافاتش افزود: من فردی را که قرار بود با او دعوا کنیم نمی شناختم به همین دلیل سوار خودروی برادرم شدم و به طرف خیابان پورسینا حرکت کردیم. آن جا برادرم خودرو را متوقف کرد و تلفنی با طرف مقابل به گفت و گو پرداخت. طولی نکشید که «محمدرضا- ف» (مقتول) بیرون آمد و برادرم به سوی او رفت. وقتی دیدم آن ها در حال جر و بحث و مشاجره هستند، ناگهان کنترل خودم را از دست دادم و در همان حالت عصبانیت در حالی از خودرو بیرون پریدم که در دست چپم چماق و در دست راستم چاقو را می فشردم. زمانی که مرد ۴۵ ساله مرا در حال هجوم دید ابتدا با چوبی که در دست داشت به من حمله کرد و چوب را بالا برد تا به سرم بکوبد اما من جاخالی دادم و چوب او به من نخورد. در همین حال من با چماقی که در دست چپم بود ضربه ای به سرش کوبیدم و سپس قصد داشتم چاقو را بر شانه اش بزنم که تیغه آن به گردنش فرو رفت و تلوتلو خوران روی زمین افتاد. من و برادرم با دیدن این صحنه، سوار بر خودرو شدیم و به شهرهای شمالی کشور گریختیم ولی چون احساس می کردیم که پلیس رد ما را بزند به ناچار به شهرهای دیگری مانند اصفهان رفتیم و عاقبت به مشهد بازگشتیم که دستگیر شدیم.
گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، در ادامه جلسه بازپرسی، برادر متهم که خود را «بصیر- خ» معرفی می کرد، در پاسخ به سوال قاضی «عارفی راد» درباره چگونگی وقوع این جنایت تکان دهنده گفت: من برادر بزرگ تر محمدرضا هستم که در زمینه خرید و فروش مرغ و خروس فعالیت دارم.
به همین دلیل معاملاتی با «محمدرضا- ف» (مقتول) انجام می دادم او تعدادی مرغ و خروس نسیه از من خریده بود و من حدود ۳۰۰-۴۰۰ هزار تومان از وی طلب داشتم. به دلیل معاملات و طلبکاری، بین ما اختلافات مالی به وجود آمد اما او پاسخگوی بدهکاری اش نبود و به من سربالا جواب می داد تا این که تلفنی با یکدیگر به مشاجره پرداختیم ولی این گفت وگو به توهین و فحاشی کشید تا جایی که «محمدرضا- ف» با همان لحن توهین آمیز گفت: «اگر پولی می خواهی بیا در خانه!» من هم که می دانستم باید دعوا کنیم، آن شب با برادر کوچک ترم تماس گرفتم و از او خواستم برای کمک به من بیاید ولی نمی دانستم او مسلح است و چاقو به همراه دارد! وقتی برادرم را سوار کردم، نشانی دقیق منزل «محمدرضا- ف» را نمی دانستم و فقط محدوده پورسینا را به خاطر داشتم. به همین دلیل زمانی که به نزدیکی محله آن ها رسیدیم من به او زنگ زدم که از خانه بیرون بیاید!  متهم این پرونده جنایی ادامه داد: هنگامی که من و او مشغول مشاجره با یکدیگر بودیم، ناگهان برادرم از خودرو پیاده شد و ضربه ای با چاقو به گردن او زد. اول فکر نمی کردم که او مرده است اما وقتی سوار بر خودرو دنده عقب رفتم در یک لحظه دیدم که تلوتلو خوران وسط کوچه افتاد که بعد هم به شمال کشور گریختیم. بنابر گزارش خراسان، در پی اعترافات صریح متهمان و کشف راز این جنایت، دو برادر با صدور قرار بازداشت موقت از سوی قاضی ویژه قتل عمد مشهد روانه زندان شدند تا این پرونده جنایی، دیگر مراحل دادرسی را طی کند. شایان ذکر است، برادر بزرگ تر به اتهام معاونت در قتل و برادر کوچک تر به اتهام مشارکت در قتل مرد مسلمان محاکمه می شوند
منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *