مدیران برای واگذاری پروژه های نیمه تمام شجاعت به خرج دهند

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی شجاعت به خرج دهند و از هیچ مسئله ای در راستای احقاق حق استان ترس نداشته باشند.

 

علی‌رضا رزم حسینی در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۹۸ که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در نتیجه فشارهای اقتصادی، شرایط کشور نسبت به سال گذشته متفاوت شده است و بدون شک ناپایداری درآمدها بر روی تخصیص بودجه استان ها تاثیر خواهد گذاشت.

 

وی افزود: ممکن است در سال جاری درآمدهای پیش بینی شده برای استان تحت تاثیر شرایط اقتصادی قرار گیرد بنابراین باید ضمن صرفه جویی در هزینه ها، موضوع واگذاری پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی را در دستورکار قرار دهیم.

 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه باید پروژه های نیمه تمام دولتی به فراخوان گذاشته شود، تصریح کرد: اگر مدیران دستگاه های اجرایی شجاعت بیشتری به خرج دهند، قطعا سرمایه گذاران به موضوع تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی ورود خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: ترس از تصمیم گیری باعث شده است که کمتر به موضوع واگذاری پروژه های عمرانی نیمه تمام توجه شود اما امسال این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد تا پروژه های دارای متقاضی واگذار گردد.

 

رزم حسینی در ادامه با اشاره به اینکه فضای کسب و کار در خراسان رضوی مطلوب نیست، اظهار کرد: رتبه ۱۸ کشوری در زمینه فضای کسب و کار زیبنده خراسان رضوی نیست و باید در راستای بهبود این فضا با مشارکت دستگاه های حاکمیتی گام برداشته شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم مطلوبیت فضای کسب و کار طولانی بودن فرآیندها است، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم سرمایه گذاری در استان انجام گیرد، باید فرآیندهای اجرایی را تسهیل کرده و از مانع تراشی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران پرهیز شود.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: متاسفم از اینکه بعد از معطلی یک ساله برای دریافت مجوزهای مربوطه، یک سرمایه گذار برای دریافت امضای یکی از مدیران کل دستگاه های اجرایی باید حدود ۳ هفته منتظر بماند؛ تاکید دارم که مدیران گرفتار بروکراسی های اداری نشوند.

 

وی افزود: در تبصره های بودجه ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد که از آن ها غفلت شده است. اوراق قرضه، صندوق توسعه ملی از جمله ظرفیت هایی است که مدیران کل دستگاه های اجرایی با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند برای جذب بودجه و اجرای پروژه های خود از آن ها استفاده کنند.

 

رزم حسینی تاکید کرد: مدیران برای پیگیری و احقاق حق استان در سطح ملی نباید هیچ ترسی داشته باشند  و هیچ کس نمی تواند به بهانه پیگیری مستمر، باعث جابجایی مدیران در سطح استان شود.

 

وی ادامه داد: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، برای تخصیص بودجه زیارت و اعتبارات مربوط به سهم دولت در اجرای پروژه های قطارشهری مشهد و بافت پیرامون حرم مطهر پیگیری های لازم انجام گرفت.

 

گفتنی است، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی، پیشنهادهای کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان مورد بررسی قرار گرفت و با رای موافق اکثریت اعضا، به تصویب رسید.

منبع: اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه