• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • افزایش شتاب احداث مسیر تردد دوچرخه در معابر اطراف حرم رضوی

افزایش شتاب احداث مسیر تردد دوچرخه در معابر اطراف حرم رضوی

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهردار منطقه ثامن از افزایش سرعت در اجرای مسیر ویژه تردد دوچرخه در خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی خبر داد.

سید مصطفی نعمتی با اعلام خبر بالا اظهار کرد: در چشم‌انداز طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، احداث ۱۲ کیلومتر مسیر ویژه تردد دوچرخه با هدف کاهش ترافیک و همچنین کاهش عوامل آلودگی هوا در هسته مرکزی شهر، پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری کامل از این مسیر ویژه می‎تواند در ترغیب شهروندان به استفاده از دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه پاک و در نتیجه کاهش آلودگی هوا و ارتقا سطح سلامت و نشاط در بین شهروندان نقش به سزایی داشته باشد.

نعمتی گفت: پیش از تصدی گری مجموعه مدیریت شهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد تا اواسط سال ۱۳۹۶ تنها حدود یک کیلومتر از این مسیر در حاشیه پارک خطی بلوار کامیاب و همچنین خیابان شهید محسن کاشانی اجرایی شده بود.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید بر تسریع در اجرای فضاهای عمومی و رفاهی طرح در دوره جدید، هم‌زمان با انجام عملیات پیاده روسازی در حاشیه بلوار شارستان ازخیابان طبرسی تا میدان شهید حججی و نیز بلوار شهدای حج (حد فاصل بولوار شهید حاجی حسنی کارگر تا بلوار ۱۷ شهریور)، بالغ بر ۳۲۰۰ متر مسیر دوچرخه در دو طرف این خیابان ها احداث شده و تقریبا آماده بهره‎برداری است.

شهردار منطقه ثامن ضمن اشاره به اینکه خوشبختانه عملیات اجرایی ساخت بلوار شعاعی رضوان، حدفاصل خیابان شهید محسن کاشانی تا خیابان نوغان۴(تپل محله) در مراحل پایانی است و به زودی شاهد بهره‎برداری از این خیابان جدید در نزدیکی حرم مطهرخواهیم بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری و به صورت هم‌زمان با اجرای ساخت و تکمیل بولوار شارستان در محدوده خیابان آیت‎الله شیرازی تا خیابان طبرسی و بولوار شعاعی رضوان، احداث ۲۹۰۰ متر دیگر از مسیر ویژه دوچرخه در حاشیه این معابر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نعمتی تاکید کرد: نهایتاً تا پایان نیمه اول سال جاری مجموع لاین ویژه دوچرخه در منطقه ثامن به بیش از ۶ کیلومتر خواهد رسید و امیدواریم با تامین منابع مالی نهایتا تا پایان سال ۱۳۹۹ و هم‌زمان با اجرای کامل سایر فضاهای عمومی و رفاهی طرح، شاهد تکمیل و اتمام این پروژه نیز باشیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *