• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان شهریورماه

ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان شهریورماه

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد از ورود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان اتوبوسرانی تا پایان شهریورماه خبر داد.

 

سید مهدی حسینی‌پویا رونمایی و بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه مینی بوس که با حضور شهردار مشهد، مدیران شهری و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد، گفت: در حال حاضر با هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس روزانه یک میلیون نفر را در شهر جابجا می‌کنیم که این رقم یک ششم سفرهای درونشهری است.

 

وی اضافه کرد: اکنون عمر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ۸.۱ سال است که متاسفانه رو به فرسودگی است که باید برای نگداشتن میانگین عمر ناوگان و افزایش ناوگان برای سرویس‌دهی به شهروندان سالانه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جدید را خریداری کنیم.

 

وی با اشاره به گران شدن هزینه خرید اتوبوس اظهارکرد: هزینه خرید هر دستگاه اتوبوس ۲ میلیارد تومان است لذا خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سال به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اگر بخواهیم از اتوبوس‌های دو کابینه و یا برقی استفاده کنیم این مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

 

حسینی پویا ادامه داد: بر همین اساس برنامه بازسازی اتوبوس‌ها را در دستور کار قرارداده‌ایم که اکنون ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در حال نوسازی و مجهز شدن به کولر هستند که تا پایان شهریورماه وارد ناوگان خواهند شد.

 

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به رونمایی و بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس اشاره و تصریح کرد: این مینی‌بوس‌ها که با استاندار یورو ۴ و یورو ۵ مجهز به دو درب و ارتفاع مناسب با هزینه ۱۴۲ میلیارد ریال خریداری شده به بخش خصوصی واگذار و از امروز اقدام به خدمات‌رسانی خواهند کرد.

 

وی گفت: همچنین سال گذشته با حمایت شهردار و شورای شهر پیش پرداخت خرید ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس دیگر به ایران خودرو نیز انجام و تابستان این ۱۰۰ دستگاه مینی‌بوس به شهرداری تحویل داده خواهد شد.

 

حسینی‌پویا افزود: در حال حاضر هزینه تمام شده هر سفر با اتوبوس ۴۰۰۰ هزار تومان است که ۸۱.۵ درصد آن را شهرداری، ۱۶ درصد را مردم و ۲.۵ درصد آن را دولت پرداخت می‌کند در حالی که طبق قانون باید یک سوم را شهرداری، یک سوم را دولت و یک سوم هزینه‌ها را مردم پرداخت کنند اما برای توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به استفاده از اتوبوس شهرداری ۸۱.۵ درصد را پرداخت می‌کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *