بودجه خراسان رضوی نامتناسب است

  • ۵ سال قبل
  • 0

نایب رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان با هشت درصد جمعیت کشور به بیش از ۳۰ میلیون زائر و نیم میلیون مسافر خارجی خدمات می دهد اما بودجه سالانه آن نامتناسب و کمتر از ۶ درصد بودجه کشور است.

محمود نگهبان سلامی در شورای اداری خراسان رضوی با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه های زیرساختی این استان از قبیل آزادراه و بزرگراه در مقایسه با دیگر استانها کافی نیست و مساله تامین آب شرب و صنایع و کشاورزی نیز از دیگر مشکلات استان است که باید اعتباراتی برای ذخیره و مهار روان آبهای استان تامین شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر سامان دهی مسائل مناطق ویژه اقتصادی استان باید به تکمیل طرحهای آزادراه حرم تا حرم، قطار برقی مشهد – تهران و قطار مشهد – زاهدان – چابهار و قطار تهران – خواف – هرات توجه بیشتر شود تا تکمیل آن سرعت گیرد.

وی بخش گاز سرخس و معادن سنگان خواف را از ظرفیتهای استان دانست و گفت: می توان در بخش پتروشیمی نیروگاه گاز سرخس و حوزه صنایع تبدیلی در بخش کنستانتره سنگ آهن خواف اقداماتی انجام داد که علاوه بر رونق منطقه به اشتغال در این مناطق نیز کمک کند.

* فضای همدلی در خراسان رضوی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پس از حضور رزم حسینی به عنوان استاندار این استان فضای همدلی و صمیمیت بین همه اقشار و سازمانها حاکم شده و امیدواری و اعتماد مردمی به نهاد های حاکمیتی بیشتر شده است.

حجت الاسلام علی مظفری افزود: امیدواریم برنامه مثلث اقتصادی ایشان مثمر ثمر باشد تا در دیگر نقاط کشور نیز به عنوان یک الگوی موفق مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: آیت الله رئیسی نیز از طرح مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی اعلام حمایت کرده و به ما نیز توصیه کرده اند به صورت تمام قد به همراه دادگستری های شهرستانها به اجرای این طرح کمک کنیم.

وی گفت: انتظار از مرکز اجرایی کشور این است که اختیاراتی به مدیران استانی داده شود هرچند در حال حاضر شاید از نظر قانونی این امر مقدور نباشد اما می تواند نگاه ها به مدیران استانها معطوف شود بطوریکه جابه جایی ها و مدیریتها در دستگاه قضایی در استانها متمرکز است.

وی با اشاره به تاکید استاندار به تامین برخی اختیارات محلی افزود: اگر استاندار اختیارات لازم را نداشته باشد نمی تواند در ارایه برنامه های خود موفق باشد.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *