• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • طرح ضیافت الهی و طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی برگزار می شود

طرح ضیافت الهی و طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی برگزار می شود

  • ۲ ماه قبل
  • 0

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی در نشست خبری به تشریح دو طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه و بقاع امام زادگان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همزمان با طرح ضیافت الهی، طرح آرامش بهاری چند روز بعد از ماه مبارک رمضان در سطح استان برگزار می گردد، افزود: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفندماه تا ۲۳ فروردین در ۱۱۷ بقعه برگزار می شود از جمله برنامه های این طرح؛ اقامه نماز جماعت، بیان احکام شرعی، قرائت ادعیه (دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی و..)، مراسم مناجات خوانی، برگزاری جلسات قرآنی، تفسیر، ترتیل خوانی و جزء خوانی در بقاع متبرکه اجرا می شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده با اشاره به اینکه در ۳۵ بقعه متبرکه محافل انس قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و استانی برگزار می گردد، اظهار داشت: یکی از کارهایی که به کمک خیرین اجرا خواهد شد برگزاری سفره های ساده افطاری در بقاع متبرکه است.

وی ادامه داد: در مناسبت های ویژه ماه مبارک رمضان وفات حضرت خدیجه (س)، سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ویژه برنامه های مناسبتی در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدزاده با بیان اینکه در برخی از بقاع، ویژه برنامه روز قدس برگزار می شود در ادامه به برنامه های طرح آرامش بهاری اشاره کرد و گفت: این طرح از ۲۸ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین در ۱۱۷ بقعه متبرکه اجرا می شود در این طرح بیش از ۴ هزار نفر از عوامل مختلف اوقاف، هئیت امنا، خادمان افتخاری در این طرح به زائران خدمت می کنند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی به برگزاری قرار دوازدهم در ۱۲ فروردین اشاره کرد و اضافه کرد: در بقاع متبرکه همراه با سفره های افطاری ساده، ۴۵ خیمه معرفت، موضوعات قرآنی و پاسخگویی به سوالات شرعی ارائه خواهد شد.

وی به اعزام ۱۰۰ مبلغ حوزوی در بقاع متبرکه در کنار خادمان افتخاری و هئیت امنا بقاع متبرکه خبر داد و افزود: همزمان با ۱۵ رمضان به مدت ۵ شب با همکاری اداره کل زندان ها، برای ۵ هزار زندانی به همراه خانواده آنها مراسم افطاری در داخل زندان مشهد برگزار می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *