افتتاح دبیرستان حمیده مصفا در منطقه تبادکان در طرح سه شنبه های امید

  • ۳ ماه قبل
  • 0

 

در طرح سه‌شنبه‌های امید(هر سه شنبه افتتاح یک مدرسه)، مدرسه سه کلاسه دبیرستان حمیده مصفا در روستای محمدآباد قدس منطقه تبادکان مشهد افتتاح شد.

محسن داوری، فرماندار مشهد در طرح سه‌شنبه‌های‌امید که به منظور افتتاح  مدرسه سه کلاسه دبیرستان حمیده مصفا در منطقه تبادکان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در اجرای شعار هر سه‌شنبه یک مدرسه، این مدرسه سه کلاسه به همت خیر قمی ابوسلطان و اداره نوسازی مدارس با ۲۰۵ متر زیربنا و ۳ میلیارد تومان هزینه به بهره‌برداری رسید.

داوری همچنین از تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه مدرسه‌سازی به اداره نوسازی مدارس خبر داد و افزود: سه‌شنبه‌های مدرسه‌ای پر قدرت ادامه خواهد یافت بنابراین مثل سه‌شنبه‌های گذشته افتتاح یک دبیرستان متوسطه اول برای دخترانی که تا دیروز در یکی از روستا‌های اطراف می‌رفتند، اما از امروز در روستای خودشان مشغول می‌شوند و بر همین اساس هم با کمک خیرین مدرسه ساخته شد و امروز افتتاح شد و مردم روستا نیز از نعمت مدرسه متوسطه اول متنعم شدند.

داوری خاطرنشان کرد: به برکت مدرسه‌های سه‌شنبه‌ساز در مشهد در برنامه و بودجه ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شده و این در حالی است که مدرسه مرکز هویت‌سازی دارد و امروز دیگر دغدغه‌ای برای سه‌شنبه‌های مدرسه‌ساز در مشهد نداریم، زیرا که مسیر جویبار باز است و شروع شده و هیچ سدی سر راه وجود ندارد.

داوری با اشاره به اینکه اگر اعتقاد ما، فکر ما، دین ما در عمل ما اتفاق بیافتد قطعاً بدانید ما در انجام هر کاری اولین هستیم نیز تأکیدکرد: اگردر هرجای دنیا برجستگی نسبت به ما وجود دارد مطمئناً به دین ما عمل شده و به توصیه‌های ائمه ما عمل کرده‌اند و اگر ما هم رشدی کردیم از آن جایی بوده به این حوزه عمل کردیم؛ لذا امروز می‌بینیم در شهر مشهد گره کوری وجود دارد آن هم عدم وجود فضای آموزشی متناسب است که این گره کور به کمک ائمه اطهار و کمک مردم در حال گشایش است.

وی افزود: باید به این همت افتخار کرد و ارزش نهاد به کمک خیرینی که در این راه هدایت می‌شوند، اگر اعتقاد عملی ما در تمام ساختار‌ها اتفاق بیفتد قطعاً بدانید که ما کشور آبادی داریم.
معاون استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: دشمن به دنبال این است که هویت را از ما بستاند و چون مدرسه مرکز هویت‌سازی است مدرسه جایی است که به فرزندان این مرز و بوم هویت می‌دهد که شما فرزند کشوری هستید که هویت شما دین و اعتقادی است که در آن آموزه‌های مفیدی است آن چیزی که دشمن به خوبی شناخته است و به دنبال این است که هویت را از جوان ما بگیرد هویت یعنی اینکه یک دانش‌آموز ایرانی به ایرانی و شیعه بودنش افتخار کند.

داوری بیان کرد: در اول آبان سال جاری که سه‌شنبه‌های مدرسه را شروع کردیم، دل همه می‌لرزید که این عمل ادامه دار و عملیاتی خواهد بود یا نه؟ خوشبختانه اکنون امروز سر سه‌شنبه‌ها دعواست و چندین منطقه منتظرند که افتتاح در آن صورت بگیرد در نتیجه به برکت مدرسه‌های سه‌شنبه‌ساز در برنامه بودجه ۱۰۰ درصد بودجه و اعتبارات را تخصیص داده‌ایم و این به برکت همتی است که از سوی مردم و خیرانی است که انجام شده، در واقع همه این‌ها از برکات انقلابی است که صورت گرفته است و به‌زودی وعده الهی تحقق خواهد یافت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *