لغو پروازهای خارجی از مشهد اصرار، از تهران انکار

  • ۳ سال قبل
  • 0

با وجود قرمز بودن مشهد پروازهای خارجی ادامه دارد!

چرایی لغو نشدن ورود پروازهای خارجی با وجود قرمز شدن وضعیت مشهد، مانند اجرا نشدن برخی دیگر از مصوبات رفته رفته به یک کلاف سردرگم تبدیل می شود. به خصوص وقتی ورود پروازهای خارجی به تهران لغو شده است! روز گذشته مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت و گو با شبکه خبر ضمن گزارشی از وضعیت بحرانی کرونا در استان خراسان رضوی از لغو نشدن کامل پروازهای خارجی به مشهد خبر داد و گفت: «با وجود این که مرز هوایی ما باید بسته باشد اما هم اکنون پروازهای خارجی از کشورهای اروپایی و عربی و همچنین از افغانستان و عراق به مشهد صورت می گیرد و مخاطراتی به همراه دارد». وی افزود: «البته از مسافران کشورهای اروپایی و ترکیه تست PCR گرفته می شود و بیمارانی که تست آن ها مثبت است تا دو هفته در منازل شان تحت مراقبت هستند».
ورود ۳۵۰ مسافر خارجی طی روزهای اخیر
از آن جا که طبق گفته معاون دانشگاه لغو نشدن پروازهای خارجی به مشهد، مخاطراتی دربرداشته، دلیل لغو نشدن پروازهای خارجی را از مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه مشهد جویا شدیم. حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه مشهد در پاسخ به این که چرا ورود پروازهای خارجی به مشهد لغو نشده، بیان کرد: «لغو پروازها به سازمان هواپیمایی کشور مربوط می شود و در حیطه اختیارات استان نیست. هم اکنون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده، در صورتی که ستاد ملی کرونا چنین دستوری بدهد، برای این مسئله اقدام خواهند کرد. از ستاد ملی کرونا هم هنوز ابلاغیه ای برای لغو پروازهای خارجی به دست ما نرسیده است». وی درباره گلایه معاون دانشگاه علوم پزشکی در خصوص لغو نشدن پروازها نیزبیان کرد: «دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید به ما اعلام می کرد تا ما این درخواست را به سازمان هواپیمایی کشور اعلام کنیم، اما هنوز درخواستی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دست ما نرسیده است». جعفری درباره تعداد سفرهای خارجی از زمان وضعیت قرمز گفت: «۳۰ پرواز خارجی صورت گرفته و ۳۵۰ مسافر خارجی وارد مشهد شده اند».
تهران گفت شما تصمیم گیرنده نیستید
توپ لغو نشدن پروازهای خارجی به مشهد به زمین دانشگاه علوم پزشکی افتاد! مهدی قلیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که روز گذشته در گفت و گو با شبکه خبر از این موضوع انتقاد کرده بود، در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه برای لغو پروازها مکاتبه ای انجام نداده، بیان کرد: «نمونه این درخواست های ما درباره پروازهای عراق بود که حتی در ستاد استانی کرونا هم بعد از درخواست ما مصوب شد که پروازهای عراق از ۱۵ اسفند بسته شود اما متاسفانه از سوی کشور جلوی این کار را گرفتند و به ما گفتند شما تصمیم گیرنده در این زمینه نیستید. در خواست هایمان هم موجود است که هم استانداری در ستاد استانی کرونا مصوب کردند و هم ما نامه دادیم اما متاسفانه کشوری است و در اختیارات استان نبود».
آیا پروازهای خارجی به مشهد لغو می شود؟
نتیجه این پاس کاری هر چه باشد خروجی اش این است که هنوز پروازهای خارجی به مشهد ادامه دارد. اگرچه به گفته معاون دانشگاه از مسافران اروپایی و کشور ترکیه تست PCR گرفته می شود اما بدون شک تضمینی برای قرنطینه خانگی وجود ندارد و همچنان این خطر مردم مشهد را تهدید می کند. حالا باید دید که در روزهای آینده این پروازها لغو می شود یا همچنان ادامه دارد؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *