کلاهبرداری های تبهکار سایبری از مغازه داران!

  • ۲ سال قبل
  • 0

جوان اسپورتیج سواری که با ترفند نخ نمای «رسیدهای جعلی» از مغازه داران مشهدی کلاهبرداری می کرد، درحالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد که تاکنون شش تن از شاکیان وی را شناسایی کرده اند.
به گزارش اختصاصی خراسان، ماجرای کلاهبرداری های سایبری از اواخر اردیبهشت سال گذشته، هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت که جوانی با تسلیم شکایتی به پلیس گفت: در مغازه ام مشغول فروش پوشاک بودم که جوان ناشناسی وارد فروشگاه شد و بعد از خرید تعدادی از لباس ها، ادعا کرد:کارت بانکی همراه ندارد و سپس از من خواست بهای پوشاک را با گوشی تلفن بپردازد.
من هم که از قصد پلید او خبر نداشتم با پرداخت آن از طریق فضای مجازی موافقت کردم. آن جوان که حدود ۳۰ سال داشت پس از لحظاتی، تراکنش پرداخت وجه را درون گوشی تلفن همراه به من نشان داد که به شماره حساب بانکی ام واریز شده بود اما هیچ پیامکی را از سوی بانک دریافت نکردم. وقتی به موضوع مشکوک شدم آن جوان با خونسردی گفت: چون حساب من مربوط به موسسات بانکی است به همین دلیل پیامک آن دیرتر ارسال می شود و معمولا کمی زمان بر است!
شاکی پرونده ادامه داد: من که ماجرا را باور کرده بودم عکس العملی نشان ندادم و بدین ترتیب آن جوان (خریدار) از مغازه خارج شد ولی در بررسی های بعدی متوجه شدم که هیچ پولی به حسابم واریز نشده است و من طعمه تبهکاران سایبری شده ام.
گزارش خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با صدور دستوری از سوی سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) گروه ورزیده ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ حسینی پور (رئیس اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری) ماموریت یافتند تا این ماجرا را به طور تخصصی پیگیری کنند. بنابراین گزارش، درحالی که تحقیقات کارآگاهان با بررسی بانک های اطلاعاتی مجرمان آغاز شده بود پرونده های مشابه دیگری نیز روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که محتویات آن ها نشان می داد: تبهکار سایبری، دامنه جرایم خود را به سایت دیوار نیز کشانده است چرا که در یکی از پرونده ها، زن جوانی قربانی کلاهبرداری های سریالی این تبهکار حرفه ای شده بود که کالایی را در سایت دیوار برای فروش عرضه کرده بود.
بنابراین کارآگاهان با بررسی های تخصصی و بازبینی دوربین های مدار بسته، موفق شدند تصویری از متم را به دست آورند که بیانگر مشخصات ظاهری وی بود. به همین دلیل کارآگاهان درحالی تصویر او را به مراکز انتظامی ارسال کردند که رصدهای اطلاعاتی همچنینن نشان داد: متهم هنگام ارتکاب جرم از یک دستگاه خودروی اسپورتیج سفیدرنگ استفاده می کند.
با به دست آمدن این سرنخ مهم، بی درنگ عملیات های پلیسی وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان مشهد، در نیمه اول فروردین جاری موفق شدند عامل این کلاهبرداری های سریالی را دستگیر کنند.
با انتقال متهم به پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات و بازجویی های گسترده در این باره ادامه یافت و جوان ۳۰ ساله که «اسفندیار» نام دارد به کلاهبرداری از طریق رسیدهای جعلی اعتراف کرد. گزارش خراسان حاکی است: در حالی که تاکنون شش تن از مغازه داران، این تبهکار سایبری را شناسایی کرده اند، بررسی ها برای کشف جرایم احتمالی دیگر وی با راهنمایی ها و دستورات ویژه قضایی همچنان ادامه دارد.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه