چنارهای خیابان ولیعصر تهران را چه کسی کاشته است؟

  • ۴ سال قبل
  • 0

مراسم شصت و هفتمین سالگرد درگذشت استاد کریم ساعی، بنیانگذار علوم نوین جنگلبانی ایران، چهارشنبه چهارم دی ماه در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج برگزار می‌شود.

زنده یاد کریم ساعی در سال ۱۲۸۹ در شهر مشهد به دنیا آمد. درسال ۱۳۱۰ با درجه مهندسی از دانشکده فلاحت فارغ التحصیل شد و برای ادامه تحصیل به همراه اولین گروه دانشجویان ایرانی راهی کشور فرانسه شد و در کنکور انستیتو اگرونومیک پاریس که از مراکز معروف و معتبر علمی جهان است قبول شد و دوره چهار ساله انستیتو را هم با همان درخشندگی و درجه ممتاز به پایان برد و برای ارتقا تحصیلات علمی به امریکا اعزام شد، وی در سال ۱۳۱۶ موفق به اخذ درجه فوق لیسانس (.M.S) دوره مهندسی جنگل از دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیا شد. سرانجام در سال ۱۳۱۶ باکوله باری از دانش، تجربه و عشق به وطن مراجعه کرد.

او اولین کسی بود که برای جنگل کاری و توسعه فضای سبز در تهران گام‌های موثری برداشت و می‌توان وی را پدر علم جنگلکاری در ایران نیز نامید. او به کشت‌ گونه‌های عرعر، سرو، کاج، چنار در تهران و اطراف آن همت گماشت. پارک ساعی و چنارهای سر به فلک کشیده خیابان ولی عصر تهران یادگار فراموش نشدنی ساعی است.

این مراسم ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن شهید مطهری پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه