زندانیان با بدهی زیر۱۰۰میلیون تومان آزاد می شوند

  • ۲ سال قبل
  • 0

محمد کاملان – سرپرست اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر استفاده از ظرفیت مردمی و غیرمردمی در بحث آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: استفاده حداکثری از این ظرفیت ها و ایجاد شبکه ای از فعالان در امر آزادسازی با هدایت ستاد دیه استان سرلوحه کار ما بوده است. وجود چنین شبکه ای به تصمیم گیری بهتر و سریع تر و برگزاری مراسم گل ریزان کمک می کند. در دو سال گذشته سازمان ها، ادارات و انجمن های مردم نهاد زیادی برای فعالیت در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند.
شیوا خوش نسب در جلسه بررسی عملکرد و اقدامات درباره آزادسازی زندانیان با بیان اینکه باید به دنبال کار و دستاوردهای اثرگذار باشیم تصریح کرد: امروز دیگر هیچ زندانی با مبلغ بدهی زیر ۱۰ میلیون تومان در زندان نداریم. اکنون نیز طبق آن چیزی که اعلام شده است حدود ۲۵۰ زندانی با دیون زیر ۱۰۰ میلیون تومان در زندان هستند که با استفاده از ظرفیت های موجود می توانیم زمینه آزادی آن ها را فراهم کنیم.
وی بیان کرد: مسئله توانمندسازی زندانیانی که آزاد می شوند بسیار مهم است و باید از ظرفیت سازمان ها و ارگان هایی که اعلام آمادگی کرده اند در اشتغال و توانمندسازی مشارکت کنند استفاده کنیم.

از آزادسازی زندانیان تا فراهم کردن زمینه اشتغال
رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد هم از آزادی شش بانوی زندانی توسط مدیریت شهری خبر داد و گفت: سال گذشته شهرداری مشهد غرفه میوه فروشی در میدان فردوسی را به کسانی که از زندان آزاد شده بودند واگذار کرد و بیش از شصت خانواده از عواید این کار بهره مند شدند.
فاطمه سلیمی ادامه داد: شهرداری همچنین با هزینه ۳ میلیارد تومان، در حال آماده سازی بازار میوه فروشی با همین هدف است و زندانیان آزاده شده از بند می توانند در این بازار مشغول به کار شوند.

آزادی مادران زندانی در اولویت است
مدیرکل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان رضوی نیز با بیان اینکه در جرائم غیرعمد، زندانی شدن فرد بابت بدهی و ضعف معیشتی ای که خود او و خانواده اش دارند آسیب های اجتماعی زیادی به همراه دارد، گفت: به همین دلیل برای آزادسازی این زندانیان از همه ظرفیت ها اعم از آورده مالی زندانی و ستاد دیه تا پرداخت وام به زندانی استفاده می کنیم.
سعید سرباز جانفدا ادامه داد: یکی از هدف های مهم سازمان زندان ها و ستاد دیه آزادی بانوان و مادرانی است که به همراه فرزندشان در زندان به سر می برند.

آزادی ۴۶۰ زندانی توسط مساجد در سال گذشته
وی افزود: در طرح خیران ماندگار، بازماندگان مرحومان با مراجعه به ستاد دیه اقدام به آزادی زندانیان می کنند و دراین راستا صدمین خیر ماندگار چند روز پیش به ثبت رسید. نذر هشتم که امروز به صورت کشوری در حال اجراست، برای اولین بار در مشهد کلید خورد و هرماه یک مسجد به نیت امام هشتم(ع)، هشت زندانی را آزاد می کند که در سال گذشته نمازگزاران مساجد ۴۶۰ زندانی را آزاد کردند.

اصناف، پای کار آزادسازی زندانیان
مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به پرداخت ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به زندانیان جرائم غیرعمد برای پرداخت دیون بیان کرد: سال گذشته بیش از ۴۰۰ نفر که بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی داشتند توسط ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.
جواد غفاریان قدیرزاده طوسی با بیان اینکه در سال جدید اصناف در آزادسازی زندانیان نقش آفرینی خواهند کرد گفت: ۹۷ صنف قرار است در ماه رمضان امسال و در گل ریزان آزادسازی زندانیان کمک کنند.

گل ریزان کمیته امداد در دهه سوم ماه رمضان
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی نیز با بیان اینکه بیش از ۳ هزار خانواده زندانی تحت پوشش این سازمان هستند گفت: در مواردی که سرپرست خانواده به دلیل مبالغ جزئی قرار است روانه زندان شود، با پرداخت این مبلغ اصلا اجازه زندانی شدن او را نمی دهیم.
رضا سلم آبادی در ادامه با اشاره به پرداخت وام به سرپرستان خانواده برای آزادی از زندان بیان کرد: سرپرستان خانواده ای را که به دلیل بدهی مجبور به تحمل حبس هستند برای دریافت وام به صندوق امداد ولایت معرفی می کنیم که در سال گذشته ۳۳ نفر از این امکان استفاده کردند.
محمدجواد فولاد، رئیس ستاد هماهنگی مشارکت های مردمی خراسان رضوی، نیز پراکندگی کمک به آزادسازی زندانیان را نقطه ضعف فعالیت های استان دانست و گفت: این ستاد بیش از ۵ هزار خانواده را تحت سرپرستی دارد و تا امروز ۱۹ میلیارد ریال به آزادسازی زندانیان کمک کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *