افزایش مراجعه مردم برای پر کردن گاز پیک‌نیک/گاز مایع به مقدار کافی در مشهد موجود است

  • ۱ سال قبل
  • 0

نماینده انجمن صنفی گاز مایع خراسان رضوی با اشاره به اینکه مراجعه مردم برای پر کردن گاز پیک‌نیک زیاد است، گفت: مصرف گاز مایع توسط مردم مشهد ۲۰ درصد افزایش یافته و مصرف در تربت جام و سبزوار نیز ۲ برابر شده است.

مجتبی جلالیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت فروش گاز مایع اظهار کرد:  گاز مایع به مقدار کافی در مشهد موجود است و ذخیره مناسبی دارد. در حال حاضر ذخایر گاز مایع افزایش پیدا کرده و امروز نیز ۲۰۰ تن سهمیه از مبدا استراتژیک سنگ‌بست برای شرکت‌های موزع تخصیص داده شده است. برای تامین گاز مایع مشکلی نداریم. ناوگان ما آماده بوده و گاز مایع نیز به وفور وجود دارد.

وی درباره صف‌های طولانی پر کردن گاز پیک‌نیک‌ در مشهد افزود: ازدحام ایجاد شده به این دلیل است که افرادی مانند مشترکان گاز طبیعی که گاز آن‌ها قطع شده و گاز مایع در سبد سوخت آن‌ها نبوده، برای پخت‌وپز و موارد دیگر اقدام به پر کردن پیک‌نیک‌های خود می‌کنند و به صف‌ها می‌آیند. البته امکان استفاده از گاز مایع برای گرمایش وجود ندارد. مراجعه مردم برای پر کردن گاز پیک‌نیک زیاد است. این وسیله وزن زیادی هم ندارد و هر پیک‌نیک ۲ کیلو است. در حال حاضر مشکل مردم با پیک‌نیک حل می‌شود.

جلالیان با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز مایع در مشهد به اندازه کفایت وجود دارد، عنوان کرد: حدود ۶۰۰ تن گاز مایع در مشهد ذخیره‌سازی شده که مصرف ۵ روز شهرستان مشهد و شهرستان‌هایی مانند چناران، سرخس و فریمان است. مصرف گاز مایع توسط مردم مشهد ۲۰ درصد افزایش یافته و مصرف در تربت جام و سبزوار نیز ۲ برابر شده است. در این زمینه نگرانی برای این دو شهر وجود ندارد. در تربت جام ماشین‌ در انتظار تخلیه بار هست. دیروز یک تریلی و امروز نیز یک تریلی دیگر برای سبزوار ارسال شده است. اواخر امشب نیز یک محموله دیگر از سنگ‌بست به سبزوار ارسال می‌کنیم تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

نماینده انجمن صنفی گاز مایع خراسان رضوی گفت: در زمینه استفاده از گاز مایع موارد ایمنی مطرح است. ژیگلورهای اجاق گاز، بخاری و آبگرمکن براساس گاز طبیعی تنظیم شده و نمی‌توان به آن کپسول وصل کرد، تعمیرکار باید این ژیگلورها را براساس گاز مایع تنظیم کند که این کار خطرات ایمنی زیادی دارد و ما نگران این موضوع هستیم.

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *