• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • شمارش معکوس برای ساخت بزرگ‌ترین بوستان مشهد | آغاز عملیات ساخت بوستان ۷۳ هکتاری با ۸ باغ در شهرک شهید رجایی مشهد

شمارش معکوس برای ساخت بزرگ‌ترین بوستان مشهد | آغاز عملیات ساخت بوستان ۷۳ هکتاری با ۸ باغ در شهرک شهید رجایی مشهد

  • ۷ ماه قبل
  • 0

عملیات ساخت این بوستان ۷۳ هکتاری با ۸ باغ اواخر مهر ماه در شهرک شهید رجایی مشهد آغاز می‌شود.
پارک ۷۳ هکتاری را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین بوستان شهری مشهد محسوب کرد که قرار است در آینده‌ای نزدیک در اختیار زائران و مجاوران بارگاه رضوی قرار گیرد. این بوستان در منطقه کم‌برخوردار شهرک شهید رجایی واقع شده است و با ساخت آن فرصتی برای اتصال و ارتباط متن و حاشیه شهر ایجاد می‌شود. از همین‌رو با طراحی خاصی که برای این پارک انجام شده است، هشت باغ شامل باغ‌شهر، باغ ایرانی، باغ کتاب، باغ بازی، باغ بانوان، باغ سلامت، باغ رویش و باغ ورزش میزبان مردم خواهد بود.
در راستای سرعت‌بخشی به عملیات ساخت این بوستان بزرگ شهری، روز گذشته محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد؛ حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد؛ جواد خدایی، معاون عمرانی استاندار خراسان‌رضوی، به همراه برخی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهرمان و مدیران عمرانی و خدمات‌شهری شهرداری مشهد به کارگاه عمرانی پارک ۷۳ هکتاری رفتند و با بازدید از روند اجرایی کار، دستورات لازم را برای سرعت گرفتن ساخت بزرگ‌ترین پارک شهرمان صادر کردند.

تعیین پیمانکار پروژه
در همین‌باره معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره بازدید مدیران شهری و استانی از پارک ۷۳ هکتاری و آخرین وضعیت ساخت آن گفت: چندین سال است که موضوع ساخت بوستان ۷۳ هکتاری در شهرک شهید رجایی مطرح است، اما عملیات ساخت آن مدتی به تعویق افتاده بود.
در بازدید روز گذشته شهردار مشهد، رئیس شورای شهر، معاون استاندار خراسان‌رضوی و دیگر مدیران شهری، هماهنگی‌های لازم برای آغاز فرایند ساخت این پارک انجام شد. مهدی یعقوبی ادامه داد: البته حدود یک ماه‌ونیم پیش مسائل مربوط به ساخت این پارک بررسی و اسناد نیز به‌وسیله سازمان پارک‌ها و فضای سبز آماده شده است. با توجه به آماده شدن اسناد تا ۲۴ مهرماه امسال پیمانکار فضای سبز حلقه سیزده هکتاری این پارک مشخص و عملیات ساخت آغاز می‌شود.
اجرای یک هفته‌ای عملیات آسفالت
وی افزود: همچنین هماهنگی‌های لازم با سازمان عمران شهرداری هم برای آسفالت حلقه پیرامونی انجام شده و این سازمان ماشین‌آلات خود را مستقر کرده است تا در صورت تأمین قیر و با توجه به اینکه زیرسازی‌ها انجام شده است، عملیات آسفالت حلقه در مدت یک هفته انجام شود.
آماده‌سازی حلقه ۱۳ هکتاری تا پایان سال
یعقوبی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها حلقه سیزده هکتاری پارک ۷۳ هکتاری شامل مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه و مسیر آسفالته با عرض ۱۰ متر تا پایان امسال آماده بهره‌برداری خواهد بود و به احتمال زیاد برای این بخش از کار مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.
۸ باغ در دل بوستان
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اولویت‌های بعدی برای تکمیل این بوستان بزرگ شهری گفت: این پارک شامل هشت باغ است که اولویت‌های ما در سال آینده ساخت باغ بانوان و باغ ورزش است. همچنین با توجه به حمایت‌های شورای شهر برای ساخت این بوستان، در صورت آماده شدن اسناد، پیمانکار برای ساخت این باغ‌ها گرفته می‌شود و اعتبارات هم در اختیار قرار می‌گیرد.
شهربازی خاص در باغ‌بازی بوستان
وی افزود: همچنین یکی دیگر از اولویت‌های مدنظر شهردار مشهد برای بوستان ۷۳ هکتاری باغ‌بازی شامل شهربازی است که در این‌باره حوزه اقتصادی شهرداری برای گرفتن سرمایه‌گذار فعال خواهد بود. یعقوبی تصریح کرد: باغ ورزش شامل زمین‌های ورزشی روباز و باغ بانوان فضایی محصور شده برای ورزش و فعالیت‌های بانوان است. همچنین در صورت آماده شدن اسناد، ساخت دیگر باغ‌ها به تناسب به مرحله اجرا خواهد رسید.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *