افتتاح دومین مرکز «ویزا سنتر کشور» در مشهد

  • ۲ سال قبل
  • 0

خراسان رضوی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی از افتتاح دومین مرکز ویزا سنتر کشور در مشهد خبر داد.

سعید ولی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌اندازی دومین مرکز ویزا سنتر کشور در مشهد اظهار کرد: اولین مرکز ویزا سنتر خارج از پایتخت ایران یعنی در مشهد شروع به کار کرده و این مرکز روند صدور روادید کشورهای عضو اتحادیه اروپا(شینگن) و سایر کشورهای جهان را پیگیری و عملیاتی می‌کند.

وی افزود: روزانه تعداد زیادی از هموطنان خراسانی و استان‌های کشور با اهداف مختلف گردشگری، تجاری، تحصیل و… قصد سفر به کشورهای مختلف جهان را دارند و از این‌ رو می‌بایست برای دریافت روادید آن کشور به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات روادید مانند مرکز ویزا سنتر مشهد مراجعه کنند. وظیفه اصلی این شرکت‌ها تسهیل و تسریع دریافت روادید از کشورهای مختلف است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با بیان اینکه متقاضیان اخذ روادید خارج از کشور از این پس علاوه بر زیارت حرم رضوی می‌توانند این خدمات را در شهر مشهد دریافت کنند، گفت: این رویداد از آن جهت مهم است که در شرایط کرونایی فعلی کشور نیازی به حضور در تهران و مراجعه به سفارتخانه نبوده و تمام خدمات روادید از جمله جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک مانند انگشت‌نگاری، عکس و سایر امور مربوط به اخذ روادید کشورهای جهان در این مرکز انجام می‌شود.

ولی‌زاده ادامه داد: قطعا هموطنان ساکن در دیگر استان‌های کشور متقاضی استفاده از خدمات این مرکز در مشهد خواهند بود تا علاوه بر زیارت امام رضا(ع) در محیطی امن در سریعترین زمان ممکن روادید خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام سبب افزایش زائر و توسعه گردشگری زیارتی و تفریحی و همچنین رونق اماکن گردشگری مشهد خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود سالانه حدود ۲ میلیون زائر و مسافر به تعداد زائران و مسافران مشهد به دلیل مراجعه به مرکز ویزا سنتر و اخذ روادید اضافه شود.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *